Gå til innhold

TOURAN 2.0 TDI 140HK DSG STARTER IKKE ETTER MOTORVASK, GLØDELAMPE LYSER HELLER IKKE?? HJELP!

Ranger emnet


BmwE34M5

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Jeg har en 2004 Touran 2.0 TDI 140 HK med DSG Automat. Vasket motorrommet og kjørte bilen hjem etter dette. Fungerte greit. Like etter dro jeg ut å støvsugde bilen og shinet den litt innvendig, men når jeg satt meg i bilen igjen senere på dagen da så skulle jeg starte og kjøre på vanlig måte. Men den bare kinnet og kinnet uten antydning til tenning. Mistenker at dette kommer i forbindelse med motorvasken..? 

 

Når jeg vrir om tenningen ser jeg at glødelampen ikke lyser, jeg vet ikke om dette kan være årsaken til at den ikke starter men den lyser ihvertfall ikke. 

 

Jeg har sjekket alle sikringer, og alt er helt. 

 

Hva i alle dager kan dette være tro? 

 

Noen som har peiling? 

 

Setter stor pris på svar!

 

Mvh

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du står foran bilen og ser med panseret åpent, så har du en sikring og relebox på høyre side. I den boxen sitter glødepluggreleet og sikringer til glødepluggene. Ta av lokket og se om du kan se fuktighet, sjekk sikringer. Om du har en kompressor så kan du blåse med trykkluft slik at vann forsvinner ut av kriker og kroker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om bilen mangler gløding skulle den startet relativt fort, er ikke akkurat kjempe kaldt ute enda,
Tipper mer på at signal fra veiv- og/eller kamaksel uteblir.

Utfør en diagnose og se om det kommer opp noen feil.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt diagnose nå, men den vil ikke la seg koble til. Har sjekket alle sikringer og alle er hele, når det gjelder dette med at stikk osv kan være fuktige, er disse sauset inn med WD40 som skal fjerne fukt.. Kanskje ikke det var helt smart å gjøre det? 

 

Har noen fler forslag til hva det kan være? 

 

Når man ikke kan lese av diagnose på bilen fordi maskinen ikke får koblet seg til hjernen så er det vanskelig.. Den får ikke kontakt med bilen, og dette er maskinen fra mekonomen, ikke noe ebay greier til 200 kroner.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår