Gå til innhold

Bilanlegg "problem"

Ranger emnet


_X_

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et lite problem med ved bruk av anlegg til bilen min.

 

Når jeg spiller musikk, og skrur opp subben så begynner lysene fra kjørelyktene og lysene i instrumentpanele og "vibrere" eller hva jeg skal si.

Lysene blir dempet med det sammen bassen kommer.

 

Hva kan dette skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig kabling, svakt batteri, for svak dynamo. 

 

Grunnen til at lysene dimmer i takt med bassen er fordi forsterkeren trekker så mye. Og har du lite å gå på så begynner det å blinke i takt med bassen

 

Fortell oss litt om anlegget ditt da. Hva du har gjort f.eks

(Byttet batteri, byttet kabelen fra dynamoen til batteriet. Fra batteriet til chassie. Hvilken tykkelse på kabelen fra batteriet til forsterkeren. Hvilket jordingspunkt har du brukt til forsterkeren)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig kabling, svakt batteri, for svak dynamo. 

 

Grunnen til at lysene dimmer i takt med bassen er fordi forsterkeren trekker så mye. Og har du lite å gå på så begynner det å blinke i takt med bassen

 

Fortell oss litt om anlegget ditt da. Hva du har gjort f.eks

(Byttet batteri, byttet kabelen fra dynamoen til batteriet. Fra batteriet til chassie. Hvilken tykkelse på kabelen fra batteriet til forsterkeren. Hvilket jordingspunkt har du brukt til forsterkeren)

Dette er ting jeg rett og slett ikke har peiling på, ellersom alt av kabler og slikt var lagt når jeg kjøpte bilen.

 

Eneste jeg VET, er:

 

Forsterker: GTO1001EZ (1000watt rms i 2ohm)

Sub: 2 stk, 12" - NXS NX124-

Info om sub her: http://www.nxsmobileaudio.com/subwoofers.htm

 

EDIT: Når jeg kjøpte forsterkeren(som jeg kjøpte ETTER subbene), sa han på radiospesialisen at størrelsene på kablene mine var ok. Jeg trengte ikke bytte de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest sannsynlig IKKE lagt opp nye kabler i motorrommet, så start med å legge opp en ekstra kabel mellom batteri og dynamo (pluss) og to kabler fra minus på batteri, til motor og karosseri, Bruk tykke kabler 1-winking.gif

Men de jeg kjøpte forsterkeren(bilradiospesialisten) sa jeg ikke trengte nye kabler.. hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår