Gå til innhold

Audi 80 B4 instrumentpanel mangler lys

Ranger emnet


S-A-T

Anbefalte innlegg

Er da på utikk etter nytt instrumentpanel, men vet at det ikke blir å fikse dette problemet, jeg mangler lys i instrumented.

også har noe blitt omvendt, hær er følgende: Audi 80 B4 VDO - 90 HK ABT Motor.

 

Det er ikke Automatiske kjørelys på denne, så instrumentpanelet skal slå seg på med lysbrytern.

Klokken på instrumentpanele slår seg AV (lyset i klokken) når jeg slår på lyset, det skal være av når jeg setter tenning på uten lysene.

Jeg har sjekket sikkringen og lyspærer i den.

 

Er det noe som ligger  i i denne Linja fra en annen post?

 

Quattro7308.June.09 - 8:24

  • #4
                      REPORT                                            SITER
1. Speedometer/turteller er helt svart.
Har du lys i kontrollrattene i varmeapparatet?

 

 

Nei, jeg har ikke lys i kontrollene, akkurat skiftet lyspærer dær også.

 

Link til original post

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjekka sikring 4 i første omgang, den var gåen : 

- 15 Amp Luggage Compartment, Interior & Vanity Mirror Lights, Clock, Socket, Ciigarette Lighter, Radio, Climate Control System, Trip Computer.

 

Så Målte jeg mostand i Lysdimmern mellom di 2 skruene. målte: Max motstand 20,3 Ohm og Minst motstand på 00,3 Ohm

Når jeg skulle måle om det var noe strøm mellom di 2 punktene, var det dødt. Målte fra ene skuren til Jord på begge og målte 0,13v (Parklyst + tenning og Kun tenning på)

Etter målte jeg med tenning og Kjørelys på og fikk ut 0.16v

 

avsluttet med å måle viftekontrollene, Kjørelys + tenning og Parklyst + tenning: Resultat var 0.4v uansett hva jeg gjorde. 0v når jeg slo av tenningen.

 

Har jeg målt noe på feil måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå på parklys og mål mellom jord/karosseri og den ene pinnen bak på lysdimmeren. På den ene siden skal du ha batterispenning, på den andre siden skal du ha variabel spenning. Dersom du ikke måler noe så har du ikke spenning inn (fra lysbryter), eller du har ikke kontakt med karosseri/jord (metallet rundt sigarettenner er jord).

Fungerer parklysene? Sjekket sikringene (igjen)?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka sikkringen, ikke gåen. Parklysene fungerer.

Målte fra begge pinnene mot Jord hver for seg. ( uten tenning, kun parklys og kjøre lys) og fikk ingen utslag fra noe.

Har hatt mistanke at det kunne være lysbryter, men isåfall har jeg INGEN idé hvordan man ordner det!

 

Hva skjer om jeg setter Direkte strøm på lysdimmern, evt henter strøm fra parklys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Og dersom du har lys i klokke, den får pluss fra dimmeren. Har du lys i den så har du pluss ut av dimmeren, da skulle også resten av instrumentpanelet ha lys...

 

Da kommer det som var omvendt; Alt av lys er av, slår på tenningen. Lys i klokken og Kun klokken. Slår på park lys eller kjøre lys, lyset i klokken forsvinner.

Om jeg kun har tenningen på, måler jeg 0.5v ut fra dimmern, og 0v når jeg slår på lys....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppsumering til nå:

 

Parklys - ok

Skiltlys - ok

Hanskeromlys - ok målte 12.3v  (Tokk ut lyspæra, ble litt for varm for min smak (10w-12v)

Sikkringer - ok 

 

Lys i instrument panel og viftekontrollene mangler enda.

 

Bilde av mitt instrumentpanelvet det mangler 3 lysperer.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal måle fra Bryter til Dimmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår