Gå til innhold

Min Alfa Romeo 156 Selespeed

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Da var det ny bil, 2000mod AR156 med selespeed, utrolig morsom og kjøre er 155hk og bilen er veldig godt holdt med kun 1 eier.

Har tatt oljeservice og byttet register reim + balansereim reima og vannpumpe.

Bilen er gått 132 000 og har fulgt alle servicer.

post-137697-0-32184000-1408393686_thumb.jpg

 

Dette er planen for bilen:

Få tak i sort skinninteriør

4 hjulskontroll (alt i opphenget foran er nytt men spissing er ikke justert etterpå).

Høyre lykt foran er matt innvendig pga lekasje så den må byttes.

Fjerne det lille rustet som er i fremkanten på kanalene (kun overflate rust)

Avfette understellet og tectylere understellet.

Fikse emblemet i grillen og chromen som er på siden av grillen, kansje lakkere i annen farge.

Dekselet til arbagen på passasjer siden er litt deformert og klipsene er defekte.

Ac service skifte tørkefilteret og kupefilter.

Bilen må poleres og skal se om eg ikke får kjøpt lakkforsegling etterhvert

Her er de bildene eg har fått tatt så langt.

 

 

post-137697-0-04701400-1408393687_thumb.jpg

post-137697-0-83331200-1408393687_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er klar over ryktet spesielt selespeed og reg reim havari, de krever ein god del ettersyn og det ser det ut som denne har fått.

Alle kvitteringer på hver minste del låg med bilen så det ser bra ut, skal bort og ta rustet og kansje eg også får tatt hjulstillings kontroll.

Eg må også ta justering av clutcharmen til selespeed kassen og få kalibrert den etterpå men spørs om eg får tid til det i dag :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk tatt hjulstilling i dag, tok også og slipte vekk alt rust på kanalene fremme og smurte rust primer på.

Ser eg må av med støtfangeren bak for og fjerne rust mellom den og karosseriet, det er ikke så mye men ser malingen begynner og slippe.

Ser caster er feil men det står i programmet att den ikke kan justerest noen som har tips?

post-137697-0-30563400-1408478229_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ytterste er balansereim den har to variatorer eller lodd som utjevner vibrasjon, 1.6 og 1.8ts har ikke denne rimen og reimen kan fjernes men da får du litt mer vibrasjon på tomgang.

I tilegg må man låse kamene og løsne skruene på kam variatoren så tenningen blir perfekt, du må også måle att stempel på cylinder nr er1 på topp sånn att veiven er der den skal.

Eg brukte god tid og trippelsjekket alt, må holde tunga rett i munnen når du holder på her he he

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fekk eg tak i sort skinninteriør skal dra og skru det ut på fredag, det er noen sprekker(ikke dype) og det er veldig falmet spesielt førersetet.

Skal kjøpe meg ett rep sett til skinn og farge om noen her på forumet har erfaring med rep av skinn setter eg stor pris på all hjelp eg kan få har sett noen videoer på you tube så eg håper eg klarer og få de fine.

Fekk heile interiøret for 2000kr har også bestilt klips til airbag dekselet på passasjer siden.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk kjøpt gjenom ein forhandler av alfa romeo som hadde ein bil stående som hadde for mye feil til att den kunne fikses.

Eg spurte først høggere rundtom men de skal jo ha blodpris, etter min meining er ett sånt interiør værdt 2000-4000kr litt etter hvilken stand det er i.

Fekk tilbud om ett til 5000kr men takket nei, ta og ring olas bil og be om att de sender deg melding når de får inn Audi av din model eller de som har likt sete olas er ikke så galne på pris om du tar de ut selv.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta og ring olas bil og be om att de sender deg melding når de får inn Audi av din model eller de som har likt sete olas er ikke så galne på pris om du tar de ut selv.

 

Følger ofte med på hva de får inn på Olas men har ikke hatt hell enda. Og ja, prisene er upåklagelige - de som jobber der også :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt i dag også, fått montert nye skiltrammer og montert den nye girspaken.

Eg må ha tak i ein microbryter med 4 brytere sånn att eg får laget vag com kabelen til og ta alle modulene til Alfa og Fiat :-)

 

De er greie på Olas ja, gjort mange gode handler der :-)

post-137697-0-08917100-1408739706_thumb.jpg

post-137697-0-41709500-1408739707_thumb.jpg

post-137697-0-18800400-1408739708_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-137697-0-80546600-1408896509_thumb.jpg

 

Da har eg tatt litt mer rust, eg sliper rustet vekk med ståltråd rondell og smører rustprimer over etter rustprimeren har tørket har eg mercasol tykkflytende over

 

post-137697-0-63150100-1408896508_thumb.jpg

post-137697-0-34763900-1408896509_thumb.jpg

 

Har ikke kjøpt lakk enda men skal bort på bilxtra og se ein dag, på skjøtene i kanalene har eg pusset rent og smurt rustprimer for så og ta tech7 inni skjøtene så de blir jevne skal få malt de ved ein senere anledning.

 

post-137697-0-96895200-1408896510_thumb.jpg

 

Har også montert helårsdekkene med orginal selespeed felgene da det var skjevt slitt på sommerdekkene.

post-137697-0-51285700-1408896510_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår