Gå til innhold

A6 C5 2.4 starter ikke

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Må lufte problemet her og høre om noen har noe tips:

 

Jeg kjører hjem fra jobb her om dagen, og kommer kanskje 1km da bilen begynner å fuske ved pådrag. Jeg får kjørt ca. 400 meter til og snudd, og kommer meg nesten tilbake på jobb. Fusker fortsatt. Virker som den går bedre hvis man først greier å lure den opp på litt turtall.

Plutselig dør den ut. Jeg starter den igjen, og den går i fem sekunder før den dør ut igjen. Prøver igjen, den starter, men dør umiddelbart. Så er den helt død.

 

Jeg tenker at det muligens er bensinfilter, og bytter dette dagen etter.

Da starter den og går, men er litt vrang ved gasspådrag. Etterhvert dør den helt ut og vil ikke starte igjen.

Skrudde av bensinslangen og sjekker flowen. Det strømmer på som det skal. Hadde ute bensinpumpa for sikkerhetsskyld og det ser greit ut. Testet den med konstant strøm og den går som den skal.

 

Kjørte diagnose på den med en V-checker med VAG-program og fikk bare opp en feilkode på luftmengdemåleren, slettet denne og den kom ikke opp igjen. Sannsynligvis en gammel kode.

 

Så da lurer jeg på om noen har tips i saken?

Har ikke sjekket tenningen, men for meg virker det som en feil med drivstoff-matingen ettersom den begynte å fuske, og startet igjen senere.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter at den stoppet har du ikke fått start på den igjen? Eller er det slik at den også nå starter men stopper etter hvert?

 

Og man kan ikke sjekke en bensinpumpe ved å skru den ut, se på den eller sette spenning på den. Den sjekkes best om man lar den være i fred der den er, setter trykkmåler på bensintilførsel og starter pumpa via VCDS (eller lasker reléet). Så sjekke hvor mye den leverer i mengde 1-winking.gif

 

Har du tatt diagnose ETTER et startforsøk - uten å skru av tenning i mellomtiden?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei,

 

Tar opp denne igjen.

Takk for svar Quattro73! Jeg kan bekrefte nå at pumpen lenger ikke ga bensin i det hele tatt da jeg sjekket slangen.

Byttet derfor pumpe, og bilen startet umiddelbart!

 

Men utfordringen nå er at den dør igjen etter svært kort tid (0,5 - 1 sekund).

Jeg tenkte umiddelbart startsperre, men lampen som indikerer for startsperre i dashbordet slukker som den skal. Bilen går vel også noe lenger ( 3 - 5 sekunder) ved startsperre?

Jeg har prøvd å kjøre diagnose og får kontakt med instrumentpanelet, men ikke motorstyringen. Har sjekket det meste (tror jeg) av sikringer og releer under dashbordet og det ser helt ut.

 

Noen tips her?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når startsperre (immobilizer) er aktiv så går motoren ca 1-2 sekunde før den stopper.

Hva brukte du for å ta diagnose? VCDS? Har du sjekket at bensinpumpa går etter at motor har startet? Den går 1-2 sekunder etter at tenning er skrudd på, men starter den igjen når motor er startet?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår