Gå til innhold

Tomgangsproblemer


DagHavn

Anbefalte innlegg

C5 2,2 går meget ruskete på tomgang. Går fint over 1500 omdreininger

Har skitet regreim etter havari. har også skiftet vippearmer. Ventiler sjekket for lekkasje. Alle er tette.

slutter å dra etter ca 30 sek. på full gass. Går da meget ruskete og vil ikkje dra. Stopper nesten opp.

Kva er galt? kva kan eg gjere med dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par år siden jeg holdt på med Citroën nå, men regner med at det er snakk om 2.2 HDi?

I så fall så slutter den å dra først etter noen sekunder fordi den går i nødmodus, og kutter turbo og alt. Dette pleier oftest å komme med diverse lamper, lyder og meldinger i instrumentet. Har du det?

 

Første tanken som slår meg er at reima sitter én tann feil. Det gir hvertfall veldig uryddig gange, og da særlig på tomgang. Sjekk det. Er fort gjort å bomme. Særlig om man bruker noe annet enn de originale merkene. Er et hull i kammen som du kan tre en M8 (tror jeg det var) gjennom, og inn i et hull i toppen, for å låse kamakselen. Veiva er jeg litt mer usikker på. Lurer kanskje på om den skal låses på baksiden av svinghjulet gjennom et relativt stort hull i blokka. Men den er jeg faktisk ikke sikker på.

 

Ut over det så er det ikke så mye lurt jeg tror jeg kan komme med før du har fått lest ut feilkoder (om det er noen) eller evt. parametermålinger fra når feilen oppstår.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår