Jump to content

Kjøpsråd: Audi A4 B7

Rate this topic


HeadZone
 Share

Recommended Posts

Hei,

 

Vet ikke om dette er riktig sted å poste, men prøver...
Har i dag en Opel Vectra i dag og er snart på tide å bytte.

Bilen jeg ønsker er en A4 B7. Sett en del på 2.0 TFSI, men i og med at jeg bor i Moss og jobber i Oslo så har jeg vurdert diesel. Da 2.0 TDI selvfølgeligsmile.gif

Så har jeg noen spørsmål:

1. Er det noen store forskjeller på 2005, 2006 og 2007 modellene?

2. Er det noen spesielle ting jeg bør se etter? Som ofte er feil med disse bilene?

3. Automat/manuell i forhold til bensin og diesel?

4. Har tenkt litt på å importere, da jeg ser at bilene fra f.eks Tyskland har mer utstyr osv..
Er det mulig å programmere om språk i menyene fra tysk til engelsk? Evt. norsk?smile.gif

Evt. om det er noe annet rundt disse bilene dere syns jeg bør vitesmile.gif

Utstyr jeg skal ha er selvfølgelig Quattro, S-Line, Xenon osv...

Kjenner jeg meg selv rett så blir det litt styling ogsåsmile.gif
Felger, senking, soting, mulig bytting av lykter osv..

Anlegg er vel også noe som blir oppgradert etter hvert, da jeg er litt kresen på lydwink.gif

Tenker vel også litt lett trimming. Begynner å bli lei av å bli forbikjørt av mopeder og lignende.
Blir vell chip og noe effektanlegg smile.gif

Håper noen kan gi meg noen gode tipssmile.gif
 

Opel Vectra 2001 Modell

Link to comment
Share on other sites

Språk kan omprogrammeres ja. Manuell kasse ser hvertfall jeg som en stor fordel, automatkassene har hatt noe feil, da spesielt om det har blitt slurvet med vedlikeholdet. Automatkasse og chip er sjelden å anbefale! Noen 2.0 TDI fra 2006 og før (spesielt BLB-motoren?) hadde noe problemer med kjede til bl.a. oljepumpe, nyere modeller fikk utbedret dette.

 

Nyere Audi A4 kommer forresten best ut i test hva feil angår :)

Bilforumet.no
Administrator


---> FORUMREGLENE <---

 

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Link to comment
Share on other sites

Språk kan omprogrammeres ja. Manuell kasse ser hvertfall jeg som en stor fordel, automatkassene har hatt noe feil, da spesielt om det har blitt slurvet med vedlikeholdet. Automatkasse og chip er sjelden å anbefale! Noen 2.0 TDI fra 2006 og før (spesielt BLB-motoren?) hadde noe problemer med kjede til bl.a. oljepumpe, nyere modeller fikk utbedret dette.

 

Nyere Audi A4 kommer forresten best ut i test hva feil angår smile.gif

 

Okei :) Takk for svar:)

 

Da blir det manuell. Tenkte liksom at manuell var en dårlig kombo med diesel f.eks. Har hørt det om noen biler:P

Har veldig lyst på bensin. Syns det er litt morsommere ;)

 

Skal lese den testen :)

Opel Vectra 2001 Modell

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har du økonomi til det, ville jeg definitivt gått for 2010 eller nyere, heller enn å prioritere S-line. Bruktbilprisen på A4 2010-2014 falt mye da Audi annonserte at de kommer med ny versjon, så nå får du mye for pengene. Skinn og alcantara-innredningen ser ganske ok ut, selv uten s-line. Pass i så fall på at bilen kommer med MMI PLUS. Biler med godt utstyrsnivå ligger til rundt 275000 på finn.

 

Det kan være lurt å importere fra Tyskland både kostnadsmessig, og fordi tyske biler ofte er i veldig god stand. Tyskerne tar godt vare på bilene sine, og veiene er mye bedre (og uten veisalt). På tyskimporterte biler bør du være ekstra på vakt for steinsprutskader i fronten, noe som kan være vanskelig å oppdage om du kun ser bilen på bilder. Omprogrammering av språk er null problem, men norsk er ikke mulig.

 

Kostnadsmessig er det best med dieselmotor, så klart. Men gå i så fall for 170hk-versjonen av Quattro, da 143hk blir veldig tamt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Yansch72
      Hei! Jeg har nettopp kjøpt en Mercedes c180 1994-modell. Men dessverre er anlegget i den helt utrolig elendig! Jeg har null peiling på Stereo og installering spør derfor om anbefalinger og tanker rundt hva jeg burde velge. Har ett budsjett på 10k. Hører mye på Punk og Glam-Rock om det hjelper 
    • By Elmeri
      Hei, jeg holder på med å prøve å finne ut hvordan jeg skal utføre en installasjon av turbo på Primeraen min. Jeg er lei av å bare ha 75hk og jeg tenker hadde vert gøy med erfarming med installasjon av turbo. Jeg vet en del om den teoretiske delen av insallasjonen. Men jeg tenker hvordan skal jeg gjøre tuningen av bilen etter turboen er installert? Jeg vet ikke om elektronisk tuning er mulig siden jeg trur den har mekanisk injeksjon. PS.Jeg har ikke planlagt å gjøre dette perfekt gjør det bare for skøy men har heller ikke lyst å sprenge motoren. I tillegg om dere har tips til hvor jeg muligens kan finne en turbo eksos manifold til bilden hadde det vert ekstremt fint så jeg ungår å måtte sveise. Har dere flere tips eller ideer bare kom med det :)
    • By Fyrstikker
      Hei! 
      Har problemer med min Audi A4. Den fusker litt på tomgang og når jeg kommer litt opp i turtall ved hardt/normalt gasspådrag.
      Er jeg forsiktig på gassen og så vidt trykker den inn går den greit.
      Den begynner å riste litt og motorlampa begynner å blinke en stund før den forsvinner igjen under kjøring.
      Dette skjer ikke hvis jeg bare ruser motoren.
      Diagnose med Carly sier blant annet feilkode P0333. (Description: High Pressure Sensor (G65). 
      Har byttet denne sensoren og nå lyser ikke ECON-knappen konstant (noe den gjorde før bytte av sensor og gåen sikring). Nå lyser den ikke når jeg starter bilen, men lyser konstant etter en liten stund.
      Søker jeg opp denne feilkoden på nettet står det Knock Sensor 2 Circuit High Input (Bank 2) og ingenting om G65.
      Noen som har forslag til hva dette kan være og hva som kan prøves?
       
    • By Vdtuning
      Har akuratt satt i den nybygde motoren min en B230F som er bygd til turbobruk men er ikke turbo i den , problemet er at den tåler ikke lite gass og går absolutt ikke på tomgang.. skyter i luftfilter og virker noe tamm.. 
      Alle pakninger er nye , rotor og fordelerlokk plugger , kont reg timing  , rotorstilling , svinghjul sitter med blankt triggerfelt i starter hull .. tps er riktig mtp klikk i det man vrir litt på rulla..
      Har sveist igjen Egr og tomgangs regulatorhull i innsug .. 
      Må legge til jeg har frest stemplene flate og tatt ut litt i forbrenningskammeret i toppen . Dette er gjørt på måfå ..
    • By Luff
      Hei hå, jeg har et sinnsykt irriterende problem med min a6 2005 2.7 TDi v6 sedan. Følgende er gjort med bilen: stage 1, egr blending, swirl flap delete og turbobytte.
      Bilen fungerer som bare juling når problemet ikke er tilstede. Problemet er aldri tilstede når jeg starter bilen mens den er kald eller varm, men midt i mellom. Jeg hadde bilen inne på verksted og de sa at jeg måtte bytte turbo, da feilkoden er p0299 turbocharger underboost, så byttet jeg turbo og problemet er der fortsatt. Denne turboen er elektrisk styrt med servo og eg stag inn i turboen. Dette følgte med ferdig kalibrert da jeg kjøpte den nye turboen. Noen som har tips? Spørsmål? 
       
      takker!
       
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.