Gå til innhold

Problemer med Gmc Savana, vil ikke går frem eller bakover.

Ranger emnet


KnarFern

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Var ute og kjørte i kveld og skulla ta løst i en oppoverbakke, da det kom en liten smell, og bilen vil verken gå fremover eller bakover.

Den triller på girene og gir ikke tegn til at den vil gå den veien den skal.

 

Jeg får den i alle girene, men ingen reaksjon.

Jeg hører dog at det er noe som snurrer.

 

Bilen det er snakk om er en Gmc Savana 5.7 Awd.

 

Noen som har noen formening om hva det kan være? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en defekt drivknute kan gjør at du får null fremdrift visst den er knekt av og virkelig er blitt lungemos. 

 

Har også opplevd biler med defekte drivakslinger hvor man får samme symptomer som du beskriver. Der har splines vært "oppspist" av akslingen ut fra girkassen og drivakslingen står bare å nærmest spinner. Men da vil du nok mest sannsynelig høre en del ulyder..

 

Har lite kjennskap til bilen din. KAn gjerne få litt mer info om den .. Manuell, automat, eller robotisert manuell kasse du har? Fungerer clutch som den skal? osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt den inn på verksted nå og de sier at det er girkassen, men jeg synes det er sykt rart at det ikke er en eneste ulyd.

 

Det er en 4trinns automatkasse i denne bilen.

 

Skal nedover hos dem i morgen og høre om de i det hele tatt har sett over alt annet.

Skulle tro det ble mer enn en liten smell om girkassen røk sånn plutselig?

 

Har aldri hatt noe problemer med girkassen på den.

Alltid giret om smooth og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok stolt på det verkstedet sier, har selv ikke voldsomt med erfaring på automatkasser, Har kun byttet komplette kasser på en 2-3 Pajero, lite feilsøking generelt på autokasser.

Anbefaler deg å skaffe deg en brukt automatkasse, slik du ikke må blø unødvendig mye i lommeboka, visst ikke verkstedet gjør det for deg :)

 

Er veldig interessert i å få vite hva som er galt med girkassen din når den tid kommer, så skriv gjerne her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men vet at de har hatt det sykt travelt denne uken og vet ikke om bare har startet opp den og lyttet. Skal uansett nedover i morgen.

 

Jeg må vite hvilken girkasse det er for å eventuelt skaffe en brukt en.

 

Håper egentlig at de ikke har hatt den inn på bukk og kikket for nøye :P

Hadde ikke planer om å bruke så sykt mye på bilreparadjon akkurat nå :/

 

Men jeg skal holde posten oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår