Gå til innhold

Uønsket bremsing/svikt i kraft i 50 km/t ++

Ranger emnet


Baguett

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører i (omtrent) 50 km/t og raskere så er det ofte noe som skjer med bilen. Det føles som om at den bremser beskjedent, eller at den mister litt kraft. Det er bare såvidt kjennbart, men det gjør meg urolig. Det varer i kun ett sekund, men kan skje 3-4 ganger på kort tid. Spesielt i 80-90 km/t er det merkbart, og det skjer kun når jeg gir gass.

Et annet problem er voldsomt forbruk på kjølevæske, men det har vart lenge før dette problemet så det har neppe sammenheng.

 

Snakker om en '98 Passat B5, med 1.9 liter TDI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stand er calipere, bremseskivene og klossene i? 

 

Har du åpnet panseret og sett etter synlige spor etter frostvæska? Du må skru av motor dekselet

 

Har egentlig ikke sjekket caliper og skivene enda, men skal gjøre det. Har sett under panseret men har ikke funnet ut så mye. Noen steder er fuktige og har væske på seg der det ikke skal være det, men det er nok ikke frostvæske.

 

Kjørte nylig og en bedre beskrivelse er kanskje som en automatgiring fremfor bremseeffekt. Har manuellgir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilken motor du har, men om du følger øvre slangen på radiatoren mot motoren så kommer du til et plast hus som er skrudd fast i motorblokka. I det huset hadde jeg lekkasje på min 1.9TDI. Men det skal du kunne se lett, men ta av motordekselet så blir det lettere å følge slangen

 

(Illustrasjonsbilde)

m1c9OH158lGyA_cIk-hQqSQ.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilken motor du har, men om du følger øvre slangen på radiatoren mot motoren så kommer du til et plast hus som er skrudd fast i motorblokka. I det huset hadde jeg lekkasje på min 1.9TDI. Men det skal du kunne se lett, men ta av motordekselet så blir det lettere å følge slangen

 

(Illustrasjonsbilde)

m1c9OH158lGyA_cIk-hQqSQ.jpg

Okei, takk skal sjekke ved første anledning :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår