Jump to content

Ombygging av Opel Kadett C/bytte av motor 2,2L

Rate this topic

Opel Kadett C Prosjekt
 Share

Recommended Posts

Heisann! Eg har noen spørsmål angående ombygging og bytte av motor i kadett C.

Eg har tenkt på å kjøpe meg en kadett C som førstebil, men synes det er litt liten motor i de originalt så planen er å kjøpe en delebil som jeg kan pusse opp og sette i en større motor. Jeg har hørt at viss man skal ha større motor i kadetten så må forstillingen, drivverk og bremser byttes.

Jeg har funnet en bil på finn som har 1600 forstilling, bakstilling osv. og jeg har funnet en 2,2L opel rekord motor. Passer denne motoren i kadett C, og er det mye som mangler på denne delebilen for at det er mulig å bygge den om med større motor og bli godkjent for veg? Og hvilken girkasse (manuell) kan jeg bruke som passer til rekord motoren? 

Link til delebil og motor:

Bil: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50069487
Motor: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49721910&searchclickthrough=true&searchQuery=opel%20kadett%20motor

Ser dette ut til å bli et greit førstebil's prosjekt som er mulig å gjennomføre for å bli godkjent på veg?

Takker for svar! smile.gif

• 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Rollo
      HJELP
      Jeg trenger noen gode råd. Har hatt en svetting / liten lekasje mellom oljefilterdeksel. Det viste seg at det mangel en oring, vi byttet filer og satte inn oring, men nå lekker det mere? Det kan virke som om lokket skrur seg ut. Pakningen tyter ut , og jeg kan ta den av med fingrene om jeg skur til litt. Men pakningen er like hel lokket ser helt ut, uten skader.
      Er det noen  som vet om dette er typisk for denne typen bil  og  / eller har noen gode råd?
      Er det muligens bedre å kjøpe pakningstoff på tube som tåler olje og varme og legge et godt lag på lokket og skru til?
      Jeg skrudde til nok så hardt med skralle,  uten pakning nå, kan det fungere?
      Skal pakningen være stram? For det er ikke denne, den fulgte med filter kjøpt på Biltema.
      Har ikke hatt denne bilen lengre enn et par mnd og den er ellers ganske strøken og den har kjørt få km for alderen og jeg er ikke så bilkyndig.
      Takk for alle innspill
    • By Elmeri
      Hei, jeg holder på med å prøve å finne ut hvordan jeg skal utføre en installasjon av turbo på Primeraen min. Jeg er lei av å bare ha 75hk og jeg tenker hadde vert gøy med erfarming med installasjon av turbo. Jeg vet en del om den teoretiske delen av insallasjonen. Men jeg tenker hvordan skal jeg gjøre tuningen av bilen etter turboen er installert? Jeg vet ikke om elektronisk tuning er mulig siden jeg trur den har mekanisk injeksjon. PS.Jeg har ikke planlagt å gjøre dette perfekt gjør det bare for skøy men har heller ikke lyst å sprenge motoren. I tillegg om dere har tips til hvor jeg muligens kan finne en turbo eksos manifold til bilden hadde det vert ekstremt fint så jeg ungår å måtte sveise. Har dere flere tips eller ideer bare kom med det :)
    • By Maggi_ny
      Noen som har en delebil stående? 
      Ønsker å kjøpe diffrensial bakaksel med difflock. Til Toyota Hilux 4x4 pick up 2007 modell 
      Evt tips om ok hoggeri
    • By peugeot208
      Hei! byttet bærekule og stabstag på en peugeot 208. Når alt var på plass etter mye om og men så skulle jeg prøve og kjøre, men da var rattet nesten 90 grader til venstre når dekkene sto rett fram, og veldig ubehageli og kjøre. Har ikke peiling på hvordan dette ble slik, er det noe man kan fikse selv hjemme, og er det skaldelig og kjøre nør det er slik? 
    • By Marius T
      Jeg har en Renault Laguna 2003 modell Bensin. Gått 186476 km
      I det siste har bilen min begynt å tikke, usikker på om det er ventilene som må byttes. Toppakningen er fin, det er ingen tegn til lekkasje fra ventilene. Men har noe oljelekkasje.

Jeg legger ut en liten video så det et enklere for folk om de vet vet hva som er problemet. Men hadde også vært fint med en guide hvordan dette kan fikses?
      Høres ut som en Dieselmotor.

https://files.fm/u/9e6wfjhmb
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy