Gå til innhold

Spørsmål ang. høyttalerbytte fremme passat 3B(G)

Ranger emnet


misvan

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 2003 passat som jeg har bestilt nye fremhøyttalere til.

De gamle er tatt ut, og alle nye ledninger ol. er lagt opp.

I påvente av å kunne kjøpe noe jeg kan bygge ut høyttaleren fra døren med, stod bilen i natt ute i regnvær (med alle dører og vinduer lukket).

Når jeg så åpnet døren for å sjekke i dag, så jeg at det var blitt vått i åpningen hvor høyttaleren skal sitte, på begge sider av bilen.

 

Er dette normalt? Må jeg ta sikte på å "vannsikre" høyttalerne, eller er det en lekkasje en plass som ikke skal være der?

Et annen ting, hvor langt ut jeg må bygge for å ikke komme i veien for vinduet med høyttaleren? Monteringsdybde er angitt til 7,25 cm.

Og hva er det "beste" materialet å bygge ut med?

 

Legger ved bilder av begge høyttaleråpningene.

post-149339-0-16218400-1406708222_thumb.jpg

post-149339-0-61689900-1406708222_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å bestille et sett ferdige ringer, men tenkte å bruke MDF til å bygge basskasse nedi reservehjulsbrønnen :-)

 

Men hva når det gjelder vannet som renner ned i åpningen? Gjør det det på deres og, eller har jeg tuklet med noe som ikke skal tukles med når jeg har ført ledninger?

Lå en liten "pytt" nederst i begge åpningene i dag tidlig, i tillegg var ledningene som jeg hadde lagt inni hullet (for å ikke klemme i døren) blitt våte. Regner med høyttalerne ikke er særlig begeistret for å bli våte...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Passater får vel litt fukt bak der? Men skal jo ikke være mye. Det er jo dreneringshull i bunn av døra, som vannet skal renne ut av.

Kommer jo vann fra vinduer osv, som renner ned der.

 

Jeg har i hvertfall aldri hatt noe som helst problem med høyttalerene mine, satt inn nye for ca 2 år siden.

Jeg har ikke dekket til noe bak, kjøpte bare spacere i plast som var ferdig tilpasset Passat 3bg smile.gif

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noen dager med skikkelig regnvær nå, og jeg har ikke merket at det har lagt seg vann i åpningen i ettertid, så tenker det kanskje var ledningene som lå gjennom hullet som førte vannet inn i bilen.

 

Tar uansett sikte på å montere høyttalerne rett inn når jeg får ringene i posten i morgen :-)

 

Takk for svar folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår