Gå til innhold

Golf GT 1.4 tsi fjusker

Ranger emnet


Steina89

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Er det noen som har hatt samme bil eller lignende problem så takker jeg for svar på forhand!

 

Fikk for litt siden motorlampe på Golfen min.

Jeg fikk feilsøkt den og den viste turbo/supercharger boost to high ettelerannet.

Bilen har hatt bra drag fra bunn av,men etter litt opp på turtall så dauer den av.

 

Jeg skulle kjøre på jobb idag så var den forferdli ristete på tomgang, og jeg stoppet for og peile oljen, å den var da på minimum.

Motorlyset begynte også og blinke! :/

 

Så tror dere det samme som meg att det er turboladeren som er gåen?

Registeret er foresten nylig byttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når varsellampe for motor lyser, da er det mest fornuftige stedet å begynne feilsøkingen - med å ta en diagnose 1-winking.gif

Har du ikke utstyr til å ta diagnose --> http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/ Eller har du tatt diagnose? I såfall oppgi selve feilkoden.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Draget fra bunn av kommer fra kompressoren, så om den fjusker etter at ladeluft går over på turbo, ville jeg sett etter røyk fra eksos ved pådrag når turbo lader fullt. eventuelt sjekke ladeluftslanger før og etter intercooler..

 

tillegspørsmål - hvordan føles overgangen fra kompressor til turbo? virker det som om den henger litt og plutselig nykker eller rolig og jevn? nysjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har definnitivt brukt olje! Det var det første jeg merka nå rett før jeg reiste offshore!

Draget har vert merkeli siden eg fikk bilen, den drar veldi bra fra starten av, så er det nett så ein disel etter en liten stund null mer drag.. Bongass i 6 gir så kommer jeg opp til 140km/t så er det omtrennt ikkje meir og få :P men nå siste dagen før jeg reiste på jobb så var den også trøbblete på tomgang, eller om den fikk mye påkjenning(litt høyt gir i oppoverbakke)...

Noen som vet hvilken turbo som sitter i denne doningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår