Gå til innhold

Bagasjelokk lar seg ikke åpne!


norse

Anbefalte innlegg

Hei

Har en CLK 200 Sport Coupe, 98 mod (W208?) og får ikke åpnet bagasjelokket.

 

FØR:

Da det er noe irr/rust i låsen, har nøkkel aldri fungert. Så den kan normalt sett kun åpnes ved å benytte knapp i midtkonsoll eller knappen på selve bagasjelokket. Og når bagasjelokket er oppe, lyser en rød indikatorlampe på knappen i midtkonsollen. 

 

NÅ:

Plutselig sluttet låsen å fungere. Det vil si at bagasjelokket ikke åpner seg, hverken med knappen i midtkonsollen eller knappen på selve låsen. Men likevel lyser indikatorlampen i midtkonsollen konstant, som burde indikere at bagasjelokket er åpent, selv om det er låst. Ikke kommer jeg til låsen fra innsiden heller, da utløser for å legge ned setene bak befinner seg inne i bagasjerommet...

Da jeg tidligere hadde tatt av bakskjermen, lot jeg være å montere på plastikklisten som sitter mellom karosseriet og bagasjelokket, over der bagasjelokket låses til karosseriet. 

 

Ved EU kontroll ble det gjort feilsøking, men ingen feil med låsen fremkom, og jeg ble anbefalt å bore ut gammel lås og sette inn ny.

 

 

Om dette kan fikses, hvordan gjør jeg det? 

Kan jeg komme meg inn  i bagasjerommet likevel og åpne fra innsiden? 

Det er ikke så viktig om det er samme nøkkel eller ikke, men hvor får jeg tak i en ny og rimelig lås?

Kan den lille detaljen ved at jeg lot være å montere plastikklisten ha noe med problemet å gjøre?

 

 

Setter pris på all hjelp jeg kan få!

 

Takk

Mvh

Norse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
LØSNING:

 

Etter litt fundering, kom "medic rommet" i hattehyllen (som inneholder førstehjelpsutstyr) til min oppmerksomhet. 

 

Det viser seg at ved å ta ut den sorte bunnen i dette "rommet", får man tilgang til 3 åpninger inn til bagasjerommet;

MIDTRE åpning: Åpent hull med tilgang til bagasjerom.

HØYRE + VENSTRE åpning: Åpent hull som gir tilgang til bagasjerom, samt respektive vaiere som går fra H og V side av baksetet, og frem til utløser inne i bagasjerommet.

 

Får å få ned baksetene og dermed mulighet til å krype inn i bagasjerom, trenger du kun en klypetang. Med denne tangen klyper du tak i hver vaier så langt inn mot baksetet du klarer, bruker kanten på åpningen som press mot tangen, og drar vaieren fra baksetet. Dette skal ha tilsvarende effekt som å dra i hver utløsermekanisme i bagasjerommet og deretter løsne begge bakseter. Du kan nå krype inn i bagasjerom or deretter å løsne låsen til bagasjelokket.

 

Lykke til :)

Mvh

Norse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår