Gå til innhold

Motor stopper på opel ascona c

Ranger emnet


opel ascona

Anbefalte innlegg

har en opel ascona c luxus.  bilen begynte å fuske litt i starten, vart bare værre å værre, begynte å bli tungstarta, var ute å kjørte å da stoppa den plutselig. skrudde ut plugga å kjinna bilen å da sto bensin spruten ut av plugg høla. å da gikk bilen som ei kule etter på men nå begynner det samme igjen. noen som har vært borti det, har noen tips om hva som kan væra feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ingen innstillingsmuligheter på pumpa. Jeg har ingen peil på Opel men antar det er vanlig nikkepumpe montert på blokka? Jeg vil tippe feilen er i forgasseren, flottør som henger eller flottørventil som ikke stenger. Du skriver ikke hvilken type motor du har eller hvilket bensinsystem ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det kommer bensin ut av plugghullene, skal selvsagt ikke være slik.

- Bensin til motor kommer via forgasseren, her er feilen.

 

Altså er det noe galt med forgasseren, eller pumpe leverer alt for høyt trykk slik at flottørventil ikke klarer stenge. Hva som er galt, det må du selv finne ut da det er kun du som har bilen foran deg 1-winking.gif Kjøp rep-sett til forgasseren og overhal den, er hvertfall der jeg ville startet. Og om du overhaler gasseren, husk at flottørhøyde må justeres korrekt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leter godt nok skal du kunne finne noe mer.

Her er et eksempel, første forgasseren jeg fant i garasjen, dog. er denne til en VW Type 1 motor, men du skjønner tegninga.
 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår