Jump to content
  • Similar Content

    • By Tor.G
      Nettopp kjøpt en Audi a6 01 modell der det ikke alltid vil blåse luft å jeg skjønner det ikke noen som kan litt om dette?
    • By Lavb7
      Hei har ett problem med b7en min (b7 1.8t BFB quattro) som ikke holder på tomgang, kom hjem fra ferie etter en uke der bilen har stått i ro, startet bilen og kjørte 45 min hjem. Dagen derpå skulle jeg starte bilen og det gikk ålreit men den døde ut etter 2-3 sekunder, prøvd med gass inne og ute, cluth inne og ute men ingenting hjalp. Tok av kontakten på gasspjeldet å ser det er no for form væske, trolig olje både på pluggen og i kontakten på spjeldet. Kan det være defekt gasspjeld som er årsaken? Har ikke lest ut feilkoder enda.
    • By grendal93
      Hei, jeg har prøvd å finne hvor oljelekasjen jeg har på min golf uten hell. 
      Tenkte først at det kom ifra oljetrykksensoren som ligger nesten øverst på motoren siden det var mye oljesøl rundt den. Vasket rundt og sjekket igjen så fant jeg olje nesten helt opp til trykksensoren.
      Sjekket også tennpluggene og det var olje i alle (dette kan komme ifra dårlig påfylling av olje) skal tørke ut oljen og sjekke igjen. 
      Har også en varsellampe på motoren og når jeg starter bilen så får jeg opp en varsel der det står "oil sensor workshop". 
      Kort forklart om motorkraften som jeg mister. Når jeg skal ut i kryss så må jeg gir mere gass en vanlig for og ikke kvele bilen. Når jeg kjører rolig på flat vei så kjenner jeg på bilen og gassen at den mister litt kraft også kommer det tilbake om 250ms ca. Når jeg slipper opp gassen på flat vei så rister bilen 4 ganger før den bremser på giret. 
      Har sjekket at alle tennplugger fungerer og det gjør di. 
      1 ting til! Oljen renner ikke ned på hverken girkasse eller reg reim, det er mest fokusert på fronten ( kanskje bak) 
      Det at jeg mister motorkraft av og til kan vel ha noe med oljesøl i tennpluggene? Hvis det ikke er problemet hva kan det være? 
       
      Tips om problemet, anbefalinger, meniger om og levere inn til verksted for og finne oljelekasjen taes gjerne imot! 
    • By Areelvestad
      Hei,
      Jeg eier en Volvo S60 2011 mod, tidligere kjøreskolebil. Siden November 2020 har jeg hatt problemer med å få start i bilen. 
      Bilen har gått rett over 225.000 km. 
       
      Når jeg trykker på start-knappen hører jeg bare en enkel klikk-lyd. Noen ganger trenger jeg bare vente litt, så starter den som vanlig. Andre ganger må jeg prøve å starte den i opp til 10 minutter før startmotoren reagerer. 
      Opplevde dette først i november. Da byttet jeg batteri. I januar døde dynamoen, og den ble byttet. Nå siden starten av mai har feilen kommet tilbake. 
      Har hatt den på mitt lokale verksted, som ikke aner hva det kan være, og ber meg ta den til Volvo-verksted. 
      Har snakket med Harila og Bil i Nord. Harila mener det kan være startmotoren som er dårlig. Bil i Nord mener det kan være en jordingsfeil mellom batteri og startmotoren (svart kabel som skal gå fra batteriet, men jeg er dum og klarer ikke se hvilken av kablene han mener). 
       
      Jeg, som kan svært lite om bil og motor, mener det virker som om startmotoren får for lav spenning og nekter og starte. Dårlige kabler? Av og til starter den raskt som bare det, andre ganger tar det mange forsøk. 
       
      Vet noen her hva det kan være? 
      Spør her før jeg evt. leverer den inn til et Volvo-verksted og går konkurs. 
       
      Mvh Are
    • By Elmeri
      Hei, jeg holder på med å prøve å finne ut hvordan jeg skal utføre en installasjon av turbo på Primeraen min. Jeg er lei av å bare ha 75hk og jeg tenker hadde vert gøy med erfarming med installasjon av turbo. Jeg vet en del om den teoretiske delen av insallasjonen. Men jeg tenker hvordan skal jeg gjøre tuningen av bilen etter turboen er installert? Jeg vet ikke om elektronisk tuning er mulig siden jeg trur den har mekanisk injeksjon. PS.Jeg har ikke planlagt å gjøre dette perfekt gjør det bare for skøy men har heller ikke lyst å sprenge motoren. I tillegg om dere har tips til hvor jeg muligens kan finne en turbo eksos manifold til bilden hadde det vert ekstremt fint så jeg ungår å måtte sveise. Har dere flere tips eller ideer bare kom med det :)
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy