Gå til innhold

Sentrallåsproblem og tankmåler (C5)

Ranger emnet


tomhel

Anbefalte innlegg

Har en 1998 A6 1,8T sedan.

1) Sentrallåsen fungerer ikke med fjernkontrollen. Sentrallåsen fungerer ikke med nøkkel  i førerdøra, men med nøkkel i bagasjelåsen fungerer sentrallås og åpner og lukker alle dørene! Virker nesten som det kun er enveis kommunikasjon til førerdøra:-) Kupelysene og dørlysene funker når dørene åpnes. 

Har sjekket litt her på forumet og testet ut et par råd bl.a. å synkronisere nøkler: http://www.bilforumet.no/topic/268576-synkronisere-nokkel-audi-a6-c5/

Funker ikke, men det ser ut til at nøkkel har kontakt da  blinkelyseene blinker under punkt 3 og 4 i instruksen over, så batteriene i fjernkontrollen er ok. 

 

Vet ikke helt hva det kan være, noen tips?

 

2) Tankmåler har låst seg på litt under halv tank og varsellampen(tankmåler) lyser hele tiden.

Forslag til løsning tas imot med stor takk:-)

 

3) Høytalere i venstre fram- og bakdør fungerer heller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Defekt mikrobryter i dør eller ledningsbrudd mellom dør og A-stolpe.

2 Måler har sikkert hengt seg opp, sitter på pumpedelen i tanken. Er en flottør som beveger på et potensiometer.

Har vært ute og jobbet litt på bilen.

 

Det er ikke ledningsbrudd. Knappen for lås og åpne som sitter på dørpanelet fungerer. Mikrobryteren du nevner er vel problemet da? Må jeg bytte hele låsekassen eller går det å fikse denne?

 

Høytalerproblem løst. Høytalere er kaputt:-(

 

Skal ta en titt på pumpen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var brudd i begge ledningene til flottøren i tanken(siste bilde ovenfor). Har loddet men vet ikke om lodding holder nede i bensinen. Tankemåleren funker ihvertfall nå:-)

Takk for hjelp så så langt, Quattro73.

Blir nok litt verre med sentrallåsen, har tatt den løs men vet ikke om jeg tør å åpne den, det ser ut til at det er mange små deler å holde orden på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

For de som lurer så er sentrallåsen fikset.

Litt histore.

Bestilte ny lås til førerdør fra Ebay(kina-produkt). Monterte låsen, testet og alt virket. Satt på dørtrekk og sånt. Dagen etter skulle jeg inn bilen men førerdøra gikk ikke å åpne. Prøvde mye rart men den var "stuck". Fjernkontrollen virket og hørte at det klikket inne i låsen men fikk ikke åpnet døra hverken utenfra eller innenfra. Kom ikke til dørlåsen innenfra da dørtrekket var på. Alle andre dører åpnet og lukket som de skulle.

Etter en del lesing her og ellers på nettet og mange funderinger endte det med at jeg sagde av "hempen" som dørlåsen lukker seg om. Fikk tak i en brukt original-lås, og nå funker alt som det skal. (bortsett fra at jeg fjernet Defa-alarmen med det resultat at fjernkontrollen nå virker motsatt, åpne-knappen låser og låse-knappen åpner)

Lærdom for meg var at Kina-produkter av og til ikke virker helt som de skal4-surprise.gif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår