Jump to content

Nokya Arctic White og Yellow pærer. Erfaringer?

Rate this topic


HeadZone
 Share

Recommended Posts

Jeg har prøvd de "fantastiske" nokya arctic white som skulle ha 6-7000K xenon farge. 

 

138934536136947800_resized.jpg

Pæra til venstre, altså bilens høyre side har et xenon kit i grøftelysene. Xenonkittet har 6000K (35W)
På høyre side, bilens venstre side har jeg satt i "xenon" arctic white. Jeg hadde 13.5V på pæra.  

 

Skuffende farge. Fikk aldri testet de i mørket. Tok de av like fort de kom på bilen. Skuffende

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Dette så ikke bra ut. Er det jeg sliter med uansett hvordan pærer jeg bruker. Orker ikke styre med xenon igjen:P Vil bare ha litt hvitere lys, men som lyser godt. Altså ikke LED for de lyser jo så dårlig.

Syns det er rart at de skriver at det er 6000k osv. når det er gult lys:P

Opel Vectra 2001 Modell

Link to comment
Share on other sites

Syns det er rart at de skriver at det er 6000k osv. når det er gult lys:P

 

 

Ja, er derfor jeg tok det opp i den tråden her:

http://www.bilforumet.no/topic/295209-kjopt-nye-paerer-men-skuffende-resultat/

 

Men kan jo så klart være noe feil med de pærene jeg fikk, eller lykta. Men lykta er 1år gammel, så reflektor og glasset ser pent ut.

Men du får prøve. Gi oss gjerne en tilbakemelding

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Link to comment
Share on other sites

Ja, er derfor jeg tok det opp i den tråden her:

http://www.bilforumet.no/topic/295209-kjopt-nye-paerer-men-skuffende-resultat/

 

Men kan jo så klart være noe feil med de pærene jeg fikk, eller lykta. Men lykta er 1år gammel, så reflektor og glasset ser pent ut.

Men du får prøve. Gi oss gjerne en tilbakemelding

 

Hehe, han Lucas skjønte ikke så mye:P Hehe...

 

Ja, de skal komme om ca 2 uker så gir tilbake melding da:)

Opel Vectra 2001 Modell

Link to comment
Share on other sites

Joda, han skjønner jo litt. Hadde lykta/kabling og sånt vært utslitt så hadde man hatt problemer med lyset/lysbilde/fargen. Er jo hans firma han prøvde å reklamere litt for. Få flere jobber. Men da lykta er OK, og jeg hadde 13.5V++ inn på pæra så forventet jeg et annen farge. 

 

Men jeg ser jo det er flere på nettet som har de pærene og fargen der er jo fin. Så vet ikke hva jeg gjorde galt. Men som sagt, gi oss tilbake melding :) Spent på resultatet

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Link to comment
Share on other sites

Joda, han skjønner jo litt. Hadde lykta/kabling og sånt vært utslitt så hadde man hatt problemer med lyset/lysbilde/fargen. Er jo hans firma han prøvde å reklamere litt for. Få flere jobber. Men da lykta er OK, og jeg hadde 13.5V++ inn på pæra så forventet jeg et annen farge. 

 

Men jeg ser jo det er flere på nettet som har de pærene og fargen der er jo fin. Så vet ikke hva jeg gjorde galt. Men som sagt, gi oss tilbake melding smile.gif Spent på resultatet

 

Ja skal gjøre det:)

Kan ha noe med lykta på bilen også. Jeg har en Opel Vectra. Alle pærer jeg har prøvd er sånn gulaktige. Slik som vanlig halogen. Men nåe jeg søkte på bilder på Google så kom det opp mange som hadde fin farge på lyset.

 

En jeg kjenner har en relativt ny BMW med LED pærer i tåkelys og de har perfekt farge og lyser kjempebra. De LED pærene jeg har prøvd lyser så veldig dårlig:S

Opel Vectra 2001 Modell

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Å sette 6000k xenon opp mot slike halogenpærer og kalle halogenpærene gule blir feil sammenligning. Halogenpærene som TKarlsen tester er helt klart oppskrytt, 6-7000k klarer man ikke å få fra halogenpærer, men de er likevel langt hvitere enn originale gule halogenpærer. Sett heller pærene opp mot originale halogenpærer, så blir det som nedenfor. Jeg har brukt disse og er veldig fornøyd: http://www.ekstralys.no/products/h1-xenonlook

Se bare denne sammenligningen med 4300k pærer mot originale gule pærer, så ser man at det faktisk er effekt i sånne "hvite" pærer. Men hadde man satt samme pærer opp mot 6000k ville de sett gule ut. Samme får du om du tar xenon 4300k og setter opp mot 6000k xenon. 

07541_Lumen_Systems_HB4_Xenonlook_1.jpg
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Ruben2000
      Hei, jeg kjøpte bilen med en feil nemlig (Day time running light not working), så kjørelyset på venstre side er gåen. etter mye googling har jeg skjønt at jeg må bytte hele lykta? Kan dette stemme, å hvis det stemmer hva koster det sånn ca. ? Er det mye billigere å gjøre det selv, eller er det masse koding involvert i det hele?
      Litt om bilen:
      Det er en Audi A6, 4F(Sedan), 2.4 l bensin, 2005 modell. Den har Xenon lys 
    • By MrMax
      Hei
      Har en VW Passat, 2008 mod. med bi-xenon. Hovedlys på venstre side har falt ut og etter sjekk på merkeverksted så opplyses det at komfortenheten må byttes. 
      Noen som har prøvd å bytte dette og kan gi en beskrivelse?  Trengs det noe programmering når denne byttes? 
       
    • By Outlander 07
      Har feil med høydejustering på xenonlysene. Er det kjente svakheter. Er sensorene potmeter eller er det mere avansert. Henger de på en databus av noe slag?
    • By Heyder
      Heisann, holder på å skal få min A4 B7 Avant 2007 modell eu godkjent men den verste 2'er feilen jeg fikk er feil med høydenivåreguleringen av nærlysene. I forkant av eu kontrollen fant jeg kabelbrudd på alle 3 kablene som går til sensoren på førersiden fremme. Fikk ordnet dette og skøytet ordentlig men det funker likevel ikke, sensor er ny. Lurer da på hva som skal til for å eventuelt fikse dette? Om noen andre har vært borti dette og vet hvordan det kan fikses? Ville helst spare meg for et verkstedbesøk.
      På forhånd takk.
    • By piddien
      Etter å ha lest tråden om LED-pærer i fjernlys lurer jeg på å bytte til LED-pærer i nærlysene mine. Jeg er misfornøyd med hvor langt nærlysene (halogen) på min Audi A4 B6 lyser opp veien, og det er mange veier uten veilys her jeg bor. Å slå over på langlys i tide og utide er lite populært hos motgående trafikk. Jeg forstår at det ikke er etter lovens bokstav å montere pærer som ikke er E-merket i lys som ikke er konstruert for denne typen pærer. En ting jeg lurer på er hvor annerledes lysbildet blir ved bruk av LED-pærer i hovedlys. Hvis det ser ut som om jeg kjører rundt med halogenpærer er det vel liten sjanse for å bli oppdaget? Det gjelder vel spesielt for min A4 B6 hvor man må til med T30-skrujern eller T30-bit som henger godt fast i en lang forlenger for å bytte pærer. Prisen på disse H7 LED-pærene var stiv, men hvis de holder så lenge som oppgitt varer de lengre enn en gjennomsnitts ny bil, så jeg ser på det som en investering jeg lett kan flytte over til en ny bruktbil (så lenge den også bruker H7). Jeg har forøvrig kjørt rundt med LED-pærer som erstatning for vanlige glødepærer (ikke halogen) i flere år. Det begynte med ryggelyspærer fordi det er så dårlig lys her jeg bor, og fortsatte med parklyspærer fordi det var så mye bryderi å bytte dem i tide og utide. Jeg har aldri hatt noe problemer med politiet eller veivesenet på grunn av dette.
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy