Gå til innhold

Nokya Arctic White og Yellow pærer. Erfaringer?

Ranger emnet


HeadZone

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd de "fantastiske" nokya arctic white som skulle ha 6-7000K xenon farge. 

 

138934536136947800_resized.jpg

Pæra til venstre, altså bilens høyre side har et xenon kit i grøftelysene. Xenonkittet har 6000K (35W)
På høyre side, bilens venstre side har jeg satt i "xenon" arctic white. Jeg hadde 13.5V på pæra.  

 

Skuffende farge. Fikk aldri testet de i mørket. Tok de av like fort de kom på bilen. Skuffende

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Dette så ikke bra ut. Er det jeg sliter med uansett hvordan pærer jeg bruker. Orker ikke styre med xenon igjen:P Vil bare ha litt hvitere lys, men som lyser godt. Altså ikke LED for de lyser jo så dårlig.

Syns det er rart at de skriver at det er 6000k osv. når det er gult lys:P

Opel Vectra 2001 Modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at de skriver at det er 6000k osv. når det er gult lys:P

 

 

Ja, er derfor jeg tok det opp i den tråden her:

http://www.bilforumet.no/topic/295209-kjopt-nye-paerer-men-skuffende-resultat/

 

Men kan jo så klart være noe feil med de pærene jeg fikk, eller lykta. Men lykta er 1år gammel, så reflektor og glasset ser pent ut.

Men du får prøve. Gi oss gjerne en tilbakemelding

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er derfor jeg tok det opp i den tråden her:

http://www.bilforumet.no/topic/295209-kjopt-nye-paerer-men-skuffende-resultat/

 

Men kan jo så klart være noe feil med de pærene jeg fikk, eller lykta. Men lykta er 1år gammel, så reflektor og glasset ser pent ut.

Men du får prøve. Gi oss gjerne en tilbakemelding

 

Hehe, han Lucas skjønte ikke så mye:P Hehe...

 

Ja, de skal komme om ca 2 uker så gir tilbake melding da:)

Opel Vectra 2001 Modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, han skjønner jo litt. Hadde lykta/kabling og sånt vært utslitt så hadde man hatt problemer med lyset/lysbilde/fargen. Er jo hans firma han prøvde å reklamere litt for. Få flere jobber. Men da lykta er OK, og jeg hadde 13.5V++ inn på pæra så forventet jeg et annen farge. 

 

Men jeg ser jo det er flere på nettet som har de pærene og fargen der er jo fin. Så vet ikke hva jeg gjorde galt. Men som sagt, gi oss tilbake melding :) Spent på resultatet

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, han skjønner jo litt. Hadde lykta/kabling og sånt vært utslitt så hadde man hatt problemer med lyset/lysbilde/fargen. Er jo hans firma han prøvde å reklamere litt for. Få flere jobber. Men da lykta er OK, og jeg hadde 13.5V++ inn på pæra så forventet jeg et annen farge. 

 

Men jeg ser jo det er flere på nettet som har de pærene og fargen der er jo fin. Så vet ikke hva jeg gjorde galt. Men som sagt, gi oss tilbake melding smile.gif Spent på resultatet

 

Ja skal gjøre det:)

Kan ha noe med lykta på bilen også. Jeg har en Opel Vectra. Alle pærer jeg har prøvd er sånn gulaktige. Slik som vanlig halogen. Men nåe jeg søkte på bilder på Google så kom det opp mange som hadde fin farge på lyset.

 

En jeg kjenner har en relativt ny BMW med LED pærer i tåkelys og de har perfekt farge og lyser kjempebra. De LED pærene jeg har prøvd lyser så veldig dårlig:S

Opel Vectra 2001 Modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Å sette 6000k xenon opp mot slike halogenpærer og kalle halogenpærene gule blir feil sammenligning. Halogenpærene som TKarlsen tester er helt klart oppskrytt, 6-7000k klarer man ikke å få fra halogenpærer, men de er likevel langt hvitere enn originale gule halogenpærer. Sett heller pærene opp mot originale halogenpærer, så blir det som nedenfor. Jeg har brukt disse og er veldig fornøyd: http://www.ekstralys.no/products/h1-xenonlook

Se bare denne sammenligningen med 4300k pærer mot originale gule pærer, så ser man at det faktisk er effekt i sånne "hvite" pærer. Men hadde man satt samme pærer opp mot 6000k ville de sett gule ut. Samme får du om du tar xenon 4300k og setter opp mot 6000k xenon. 

07541_Lumen_Systems_HB4_Xenonlook_1.jpg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår