Gå til innhold

Rygget inn i en annen bil, forsikring?

Ranger emnet


borninsin20

Anbefalte innlegg

Heisann. Rygget igår inn i en liten forholdsvis ny bil i svært liten fart og det noe skrammer på den andre bilen, men ikke store greiene. Litt lakk skade på størrelse med ett a4 ark ca og ingen bulker. Jeg kjenner en lakkerer som jobber på lakk kompaniet som kunne ta dette for en billig penge, men han jeg jobbet for ville ta det gjennom forsikring.. er det slik at forsikringsselskapet velger det billigste alternativet eller kan jeg komme med innspill om jeg mener prisen de kommer opp med er for dyr? Som sagt kjenner jeg en fyr godt og han jobber på lakk kompaniet, er det noe jeg kan fortelle forsikringsselskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som Rsele skriver, få takst på skaden. Er den under 10'000,- tjener du garantert på å ikke bruke forsikringa.

Stort sett mister man vel 30% ved bruk av forsikringen, og i noen tilfeller vil forsikringspremien mer enn dobles hvis du går ned fra f.eks 70% -> 40%
Her er det frem med kalkulator å regne på hvor mye du taper ved å bruke forsikringa.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg lånte bilen av min samboer hvor forsikringen selvfølgelig står på mora så har jeg nå ett problem! :/ hva gjør jeg nå lissom! Betaler selvfølgelig skadene på den andre bilen så dette slipper gå utover hennes bonus, så sant ikke skaden på den andre bilen brått koster 20.000.. for det har jeg ikke sånn rett ut av lomma, men hva om den skulle være det selvom jeg tviler. Er det mulig å overføre bonus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår