Gå til innhold

Verkstads pristillbud for skifte av clutch og andre deler


Herlando

Anbefalte innlegg

(Hvis æ skriver litt rart er det for at jeg egentlig er svensk..)

 

Har gjennomført et Naf køpetest av en B-klasse 180 CDI. Det kom frem noen feil og mannen sa at han ikke rekommanderte kjøp av bilen.

 

Felene var:

Bremserør: Noe rust på bremserør, bør rengjøres og rustbeskyttes: midtre del.
Clutch: Ulyd fra utløserlager.
Opphengs-/bærearmer foran: Slitt foring: fremre høyere nedre.
Opphengs-/bærearmer foran: Slitt opphengskule: fremre høyre nedre.
Parkeringsbrems: Lang vandring og dårlig retur.
 
Jeg spurte en mercedes verksted hva det vil koste å ordne på dette.
Clutch 26700 kr
Oppheng 6100 kr
Bremserør 6800 kr
Parkeringsbrems 3600 kr
Plus kildesortering og værkstedsmateriell 1400 kr
Høres dette rimelig? Spurte en venn som er mekaniker. Han sa at han tror alt kan utføres for rundt 20 000.
 
Hva som er rart (syns jeg) i beskrivelsen for pristilbudet fra verkstaden er at ved skifte av clutch, står det
Deler: clutch 6300 kr
Deler: Transverse cont 4400 kr (regner med at dette er Transverse control arm)
 
Er dette noe som man pleier å skifte ut når man skifter clutchen??  Full page photo.pdf
 
Vurderer fortsatt å kjøpe bilen men ved redusert pris.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26700 kr for å skifte en clutch hørtes veldig dyrt ut. 

Du kan nok spare mye penger på og høre med et annet verksted. 

Trenger ikke velge det dyreste alternativet som, som regel er merkeverkstedet. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld uttrykket med fytti helvette å de har påslag på priser!
515,- for å skru av og på 2 hjul.... Dette er jo en timespris på over 10'000,-


Få tilbud fra et annet verksted, du kan nok trekke fra ihvertfall 15'000,- hvis ikke bortimot 20-25'000,-

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte pröve dette hvis jeg gjennomför kjöp av bilen. (Hvis de går med på redusert pris)

Noen som vet hva "Transverse cont" er? Tenkte det kanskje er "Transverse control arm" men kan ikke se dette som noe som har med skifte av clutch å gjöre.

Og i så fall kan man lure på hvorfor det står at det skal skiftes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrudd så mye Mercedes, men det kan hende det er noe de vet pleier og sitte fast eller ruste fast. Så det må kappes eller ødelegges for og kunne demonteres. 

 

Hadde nok kanskje funnet meg en annen bil og, kan høres ut som den er godt brukt. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo fullt mulig det. 

Ja det er mulig den ble godt brukt og hardt kjört. Men det kan man ikke se hvis man bare ser/hörer på bilen. Den såg pen og fin ut. Og gikk som en klokka :)

Heldige var vi som tokk naf testen :)

 

Så på en annen bil idag som jeg ble forelsket i, og har bestemt å slå til på isteden. Spörsmålet er, naf test eller ikke naf test.

Det er jo som man sier på engelsk "ignorance is a bliss".... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår