Gå til innhold

Ranger emnet


Epp94

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med at håndbrekket nesten ikke tar i det hele tatt.

 

Dette er nå byttet:

  • Hånbrekkvaier
  • Fjærer og holdere til skoene
  • Bremsesko
  • Bremseskiver
  • Bremseklosser

Jeg har da byttet alle delene til håndbrekket. Alt er strammet på MAX. Jeg har gjort grundig rent alle flater og smurt opp mottakeren (den som vaieren er festet i?). Når jeg drar i brekket til max, triller bilen på flat vei. Brekket har ingen funksjon.

 

Bilen min har ikke justeringsskrue bak mellom bremseskoene(vurderer å skaffe det, de har på BCB).

 

Bilen er en 1991 modell Volvo 240GL

 

Noen som har noen ideer eller tips til hva jeg kan gjøre?

 

Mvh.

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det volvo orginal deler eller annen fabrikat? For meg så høres det ut som en eller flere av vaierne er for lange og må muligen kortes litt ned, men er det volvo så er det veldig rart. Er pilen til manøver armen pekende opp? Alt i splitten i orden? Fett på friksjons flatende? Et kjapt triks er og stripse vaierne som går til hvert hjul nærmere akslingen da de ligger noen cm over, hvis brekke stramer da så er vaiera for lange, hvis det ikke strammer da så prøver du på den som går fremover. Veldig enkelt og billig. Er det jeg kommer på i farta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke volvo originaldeler (ble bestilt via bosch verksted). Vaierne er samme lengde som de gamle var. vaieren strammes når jeg drar i brekket. Jeg kjenner at brekket tar litt, men holder ikke bilen. Har smurt opp fjærer og alle bevegelige deler (alt er nytt).har også rengjort håndbrekkskoene med bremserens. De gamle vaierne var ikke festet til akslingen da fjæren til denne hadde røket.

Skal prøve å stripse fast vaierne i akslingen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet så har ikke 240 justeringsskrue som standard. Man kunne få kjøpt det som ekstrautstyr hos volvo. Dette er bare noe jeg har lest på nettet. Istedenfor justeringsskrue, har jeg en slags H som sitter mellom skoene.

 

PICT1181.jpg

 

har en slik H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går den delen i nedre del på bilde der som vaier skal innpå helt løst og lett? Også der den er leddet? Hvis denne delen er rustet fast så vil du få dårlig virkning på håndbrekket selv med nye bremsesko. Har du sjekket at det er rett bremsesko som følger omkretsen i trommel/bremseskive? På helt nye bremsesko ville ikke jeg ha sprayet noen ting som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår