Gå til innhold

Kammer til 2.8 AAH

Ranger emnet


Akram

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte bytte kammer til noe som gir mere skyv i 2,8n i forbindelse med overhaling av toppene,

men sliter stort med å finne noe på nett, har hørt rykter om at toppene på 2,6n er like.

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Fant denne siden http://www.catcams.co.uk/acatalog/Audi_80_100__A4_-_A6_quattro__V6_12v.html

som har kammer til 2,6n, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er samme topp og kammer på ABC og AAH, med skille i 1995. Jeg ville ikke hatt mer enn 272 graders durasjon samt minimum 110 graders lobeseparasjon på original motor. Catcams sin 1003421 er et greit valg med 267 graders durasjon og 112 graders separasjon, samt 11.5 i løft som er det maksimale du kan ha med originale ventilfjærer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takker for svar.

 

Velox motor har kammer til Audi's 12V V6 på lager. Disse er basert på de samme nye profilene som brukes på kammene til Audi 5-sylindrede motorer.

268 grader, 270 grader og 274-graders kamsett. De koster alle kr. 4952,- for settet, eks. mva.

 

Noen som vet om grenrør til denne motoren nytt/brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til hverken Velox eller Cat sine 12v-kammer, men jeg kjenner meget godt til Velox sine 10v-kammer (5-sylindrede). På min 10v bremset jeg (nesten ufattelige) 25 hk mer kun med Velox sin 10v-kam. Motor ble bremset før og etter kambytte.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår