Gå til innhold

Tips ved kjøp av ny bruktbil.

Ranger emnet


vegard19

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver å titter på nybil.

Så har jeg sett en del på passat, det karosseriet fra 2001 til 2005? 3gb tror jeg di heter.

Men det jeg lurer på om noen har noe tips og komme med hva jeg burde se etter av svakheter og osv? Er diesel jeg har mest lyst på.. Ossen er disse motorene egentlig?

 

Mvh. Vegard

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passat 3bg ruster ikke mye, både 3b og 3bg har vært veldig gode mot rust. (Den vanligste plassen med rust på eldre 3b/3bg er vel bagasjeluken v/skiltlys).

 

Når det gjelder elektronikken, så bare passer du på å ikke dra med hauer av snø inn i bilen om vinteren, pass på at gulvet i bilen ikke blir veldig fuktig (ligger en styreenhet under gulvet på førersiden som styrer vindusheiser, sentrallås osv).

Har selv en Passat 3bg 05mod, og har aldri hatt tull med dørlås/vindusheiser/sentrallås smile.gif

Når det gjelder forstilling, så har jeg ikke måtte byttet en eneste del, har hatt passaten min i 2 år.

 

Diesel motorene (1.9 TDI) er gode, du burde gå for manuelt gir. Både 100hk, og 130k er gode alternativ. Mye krefter i 100hk tdi, selv om det høres lite ut smile.gif

Har selv en 1.9 tdi, med manuell, og den har fungert veldig bra smile.gif

Min erfaring med Passat, er at den ikke har noe mer feil enn andre merker.........

 

- Sjekk at sentrallås, dørlåser, vindusheiser fungerer som det skal. Se at f.eks lyset under døra kommer på når du åpner hver enkelt dør.

- Se etter rust rundt skiltlysene, burde også se rundt hjulbuer osv.

- Se at servicer er fulgt, at reg.reim er byttet.

- Prøvekjør bilen, og påse at bilen drar som den skal, at den har de kreftene som den skal ha. Hør etter ulyder også.

- Også hørt om folk som sliter med vannlekkasje gjennom dørpanelene v/vindusheis, som fører til fuktige gulvtepper.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og info jurigs smile.gif

Godt å høre at noen kommer med litt andre erfaringer enn kun negativt her. Og som sagt ingen biler er problemfrie.

Da vet jeg værtfall litt mere om disse bilene.. Er greit å vite hva man skal se etter ved kjøp av en passat.

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstillingene er dårlige, men det finnes visst forsterkede deler. 

Automatkassene er elendige, så det må du virkelig ikke kjøpe.

Mye elektronikkfeil, som låsing, kupelys, startsperre, vinduer som lever sitt eget liv, lamper som lyser

Vindusheiser som ryker

Flere har slitt med rust rundt takrails og på bakluke

 

 

Jeg ville kjøpt Mondeo MK3, da slipper du å tenke på registerreim også. Men det må være 04 eller nyere isåfall... har meget god erfaring med disse.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår