Gå til innhold

D22: Vanvittig tikking / høyfrekvent dunking


Smellyglove

Anbefalte innlegg

Her om dagen da jeg var ute og kjørte kom det plutselig en tikkelyd. Måtte få bilen hjem og på veien tilbake ble lyden verre. Den er mildt sagt veldig høy og det er mindre futt i bilen. Skulle tro noe har røket.

 

Bilen står på verksted med jeg ble ikke imponert da de sa de var uenige om hvor lyden kom fra og fant ut at det ikke var vippearmer da de tok av toppen.

 

Er det noen som vet hvis det er noe "som skjer" med D22? Og hvis det er større sjanse for at det kan være en kjent bit som ryker fremfor en annen på denne bilen?

Hørtes ikke ut som rådebank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rådelager har mer klunking/banking enn tikking, men lyder kan oppfattes forskjellig av alle, tenkte det var greit å nevne det.

Har du bilen tilgjengelig? Prøv å lokaliser hvor lyden kommer fra.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rådelager har mer klunking/banking enn tikking, men lyder kan oppfattes forskjellig av alle, tenkte det var greit å nevne det.

 

Har du bilen tilgjengelig? Prøv å lokaliser hvor lyden kommer fra.

 

Den står på verkstedet. Jeg klarte ikke å finne ut hvor lyden kom fra og tilsynelatende ikke de som kikka på den her om dagen. Kommer jo fra blokka, men hvor i blokka er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha hørt lyden, og med bakgrunn i at denne motoren er ekstremt utsatt for rådebank grunnet feil designet motor/oljepumpe/oljekanaler vil jeg også si at dette er rådelagrene.

Utifra det du har forklart om verkstedet/mekanikerne tidligere i tråden antar jeg at dette er et "bakgårdsverksted" som kun bytter bremser og understellsdeler.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår