Gå til innhold

Hva gjør jeg feil? Poleringshologrammer

Ranger emnet


HenrikMeister

Anbefalte innlegg

Hei dere i forumet!

 

Lurer på en ting, og jeg blir skikkelig frustrert. Kjøpte 2 lakkrens fra meguiars, m105 og m205. Vet at produktet er fantastisk og alt det der, men er ganske sikker på at dette er brukerfeil.

I fjor kjøpte jeg poleringsmaskin fra clas ohlson (ikke noe spesielt og kosta ikke mer enn 500kr) så kjøpte jeg m105 og m205 som tilsammen kosta ca 6-700kr.

Målet mitt var å fjerne det såkalte "swirls" fra a3'en. Mener jeg prøvde en ganske myk pad -så hadde maskinen først på "1" og økte opp til "3", og gjorde sakte "slange"-bevegelse. Dette var det meguiars og andre poleringsforumer anbefalte og tilslutt ga jeg bare opp... Fikk ikke dette til. Resultatet jeg fikk var hologrammer..

Etter ett år tok jeg sjansen igjen. Prøvde dette i dag og samme resultat! Men brukte en litt hardere pad i tillegg til m105. Jeg brukte ca 40x40cm av døra og polere på. Påførte 4-5 ertestørrelse poleringsmiddel, og spruta vann på padden. Men samme resultat!

 

Er det slik at hologrammene forsvinner når jeg påfører voks?

 

Har et bilde etter idag. Vet ikke om dere ser det. Kan også søke på "holograms polish car" på google bilder.

Hva gjør jeg feil? Takk for deres tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvilken type poleringsmaskin bruker du? Det er veldig lett å få poleringshologrammer hvis du ikke har en ordentlig poleringsmaskin. Du må ha en maskin som ikke bare roterer, men en som både roterer og oscillerer  (gjør eksentriske bevegelser)  Har du ikke det er det veldig lett å få hologrammer på mørk lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type poleringsmaskin bruker du? Det er veldig lett å få poleringshologrammer hvis du ikke har en ordentlig poleringsmaskin. Du må ha en maskin som ikke bare roterer, men en som både roterer og oscillerer  (gjør eksentriske bevegelser)  Har du ikke det er det veldig lett å få hologrammer på mørk lakk.

Jeg bruker en billig dritt maskin fra tema.. Aldri skulle jeg kjøpt den.. Den har ikke den oscillerende delen. Kun rotasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår