Gå til innhold

Hjelp til bilstereo (Golf 4)

Ranger emnet


Brekki

Anbefalte innlegg

Hei!
Har endel liggende som jeg tenkte å sette inn i nye bilen nå (Golf 4).

Noen som har noe erfaring med disse forsterkerne?

 

*Power Acoustik Gothic Series OV-1600

*Alpine V-Power mrp-f200

 

Har et seas lotus sw300 basselement jeg har i en lukket kasse og et seas performance frontsett. Hvordan burde jeg koble opp dette for å utnytte det best mulig? Må jeg bruke begge forsterkerne? Tanken nå er å brokoble Power Acoustik ampen til sub og brokoble alpine ampen til frontsettet, hvordan ville det blitt? Er disse forsterkerne greie til dette oppsettet?

 

Syns frontsettet, særlig mellomtone spiller litt rart, men det er kanskje bare noe med delingen som gjør at de hver for seg låter rart? Spiller nå foreløbig bare gjennom forsterkeren i CD-spilleren, så det vil kanskje låte bedre hvis jeg kjører gjennom Alpine? Noen med erfaringer fra dette frontsettet?

 

Diskantene er ødelagt (tilkoblingen løsnet fra høytalerhuset når jeg løsnet en kabelsko:s), forslag til noen greie til en god pris noen som matcher oppsettet mitt?

 

Mange spørsmål dette her, men takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar, da blir det nok kabeltrekking idag!

Blir det riktig at jeg burde brokoble begge forsterkerne?

Diskantene var kanskje litt i dyreste laget da jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å bruke noe særlig penger og bare bruke det som lå liggende :-)

 

Har et drog av en 50mm kabel, trur du det er nødvendig eller kan jeg trekke en 8 gauge fra Stinger som jeg også har liggende. Blir "LITT" lettere å legge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår