Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
MK1_BDA

mk2 med cosworth motor????

Rate this topic

Recommended Posts

hei jeg lurer på om det er noen her som har fått godkjennt en mk2 med cosworth motor??

Hvor ble bilen godkjent?

hvordan gikk du dere frem ved godkjenningen av bilen??

hvilken bakasling brukte der?

hvilket utderstel i det hele?

 

Håper på at kan hjelpe meg:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heisann,

 

Min er godkjent med Cosworth motor.. Riktig nok er det ikke jeg som fikk den godkjent, men han som eide den tidligere.. men jeg tror jeg skal klare å svare på en del av spørsmålene dine for det ;)

 

- Bilen ble godkjent på Egersund Trafikkstasjon

 

- Jeg er ikke helt sikker på hvordan de gikk fram ved godkjenningen av bilen, men det er mye lettere å få godkjent 2 liters motor med ettermontert turbo enn det er å gå inn og si at du ønsker å godkjenne med Cosworth. (De som sitter og tar seg av papirmøllen får kaffen i halsen bare de hører Cosworth..:D )

 

- Min er godkjent med atlas aksling med 9" tromler og 4:11 utveksling

 

- Capri fjørbein og ventilerte skiver framme, enkel bladfjør bak og senkesett (50mm) fra Rally Design.

 

 

Ellers kan jeg nevne at bilen også ble godkjent med 50mm senkesett og 235/50-13 dekk på 8,5J 13 RS felger samtidig som motoren ble godkjent.

 

 

Men ettersom jeg har hørt, er det ingen som godkjenner MK2 med Cosworth lengre.. men det kan være at jeg tar feil.. :confused:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hei takk for opplysningen. er det noen her som holder på med dette og vet om det er noen jeg kan ta kontakt med et biltesyn som kan gi meg en liste med ting som må gjøres og kan dagå god for at vis jeg gjør det skal den bli godkjent???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har en mk2 med cossie motor, skal sjekke om det er håp om å få det gjdkjent, men det blir nok omfattende...

Pratet med han som har en stasjonsvogna...men det var visst en del triks som ikke så lett lar seg gjøre...og han som godkjnte den har gått av med pensjon....

 

Børre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey det høres ike bra ut.hviket understell har du??? det skulle jo ikke vere noe problem da vis vi fikk takk i et reg numert på en escort mk2 med cossi motor som er blitt godkjent og vi gjør det samme som han har gjort med den da kan de ikke nekte og godkjenne andre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt at de sluttet å godkjenne Mk1/Mk2 med Cosworth for et par år siden.. Ettersom jeg har forstått hjelper det verken med chassisnr på en som allerede er godkjent eller med allverdens rally oppsett...

 

Er redd for at siste toget er gått for de som vil ha Cosworth i gammel Escort.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by EscortCossie

Jeg har hørt at de sluttet å godkjenne Mk1/Mk2 med Cosworth for et par år siden.. Ettersom jeg har forstått hjelper det verken med chassisnr på en som allerede er godkjent eller med allverdens rally oppsett...

 

Er redd for at siste toget er gått for de som vil ha Cosworth i gammel Escort.. :(

 

har en en mk1 før 72 så går det uten prob..

Share this post


Link to post
Share on other sites

okei men det har ikke jeg da. har 15000 og en mk2 med mye gromme del og turbo motor og papire på det. TUV papire. men jeg vil bygge en grom mk1 eller mk2 med cosworth motor og jeg har en mk1 med en ganske så gromt understell på så jeg kan få for 15000 og den er breddet med bur og rust fri. vet du om noen mk1 da??? til en gri pris eller noen som vil bytte en mk1 mott en mk2 med turbo med tilgsdyser og mye grome deler. hadde tenkt meg roundt 70-80000kr for den da ny lakket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo jeg tror det men den av altfor mye og gjøre med. jeg vil ha en som er ferdig altså ikke rust og den skal helst vere breddet da. men hadde vert fette med en som ikke er breddet med cossie motor i da:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

har nå bestemt meg for og kjøpe en mk1 og bygge den opp fra bunn. har derfor måtte vurdere og selge mk2angry sinden jeg ikke komer til å få nok penger ellers. men men det går jo til et bra prosjekt da.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by Kjetilr

 

har en en mk1 før 72 så går det uten prob..

Kan du utdype d litt??Har en 69 mod selv.vurderer cossimotor.hadde en kadettcoupe med cossi tidligere,men den var det vel nesten umulig å få godkjent.så det ble kompisens 1.2 skilt når jeg var på rudskogen!!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.