Gå til innhold

Krise: Defekt motor, trenger ny

Ranger emnet


Lasbid

Anbefalte innlegg

Har en Golf GT(1.4l 170hk) 2006mod med DSG kasse. 

Fått nettopp vite av verksted at råde har slått hull i sylinderblokk, så må bytte motor. 
Har fått et pristilbud på 70 laken for å bytte til ny motor, men vil heller bytte selv for å holde kostnadene nede. 

Er det noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt motor til denne modellen eller har en annen idè?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du årsaken til at det skjedde? Sikker på at det ikke går an å få tak i fabrikkny blokk med veiv og stempler, slik at du kan bytte over alt

annet fra motoren din? Du kan jo eventuelt se etter kollisjonsskadet bil i Tyskland eller lignende..

Edit: de har long block og short block i utlandet hvertfall!

men så kan jeg ikke tysk så jeg veit ikke om det er ny eller brukt innmat :)

eks. http://www.ebay.com/itm/Motor-Austauschmotor-VW-Golf-Jetta-Touran-BLG-1-4-FSI-125-KW-long-block-engine-/151135303367?pt=DE_Autoteile&hash=item23305db6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stod ikke noe om det i mailen jeg fikk. Men skal ringe de på mandag.

Flere jeg har pratet med synes dette er veldig merkelig, uten at jeg kan uttale meg om det pga jeg ikke har kunnskap om dette.

 

Jeg skal høre med de om det er mulig, men regner med at regnestykket har kommet frem til å bytte motor er billigst.

De anbefalte brukt motor, men har ikke funnet noe i Tyskland/Sverige enda til en god pris.

 

Er litt usikker på å importere med tanke på at jeg ikke har noen garanti for at det fungerer 100%. Men det kommer helt an på hvor mye jeg sparer i kroner og tid. For må snart se etter leiebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja problemet ved å kjøpe bruktmotor er jo mangelen på garanti :/ Billigste hadde vel vært å bytte kun blokk med innmat med noe som er

overhalt og bekreftet at alle mål stemmer.. så bruke alt annet du har fra den gamle motoren, det meste er vel bolt on?

men kan jo være du finner en brukt motor og ikke er like uheldig med den! da går det fortere å bytte hvertfall :)

hadde jo vært ganske greit om du kunne spare så mye som mulig av de 70 høvdingene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått svar fra verksted enda om hva som har skjedd, men skal ringe i morgen 

Fikk pristilbud fra et svensk verksted som kunne sette i en brukt motor + jobb for ca 35000kr inkl moms. 
Venter svar på hvor langt denne motoren har gått. 

Noen som vet hvordan det er med overhalte motorer, er det noen ulemper med disse? 
f.eks i forhold til ny motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår