Jump to content

vindusviskerspak defekt

Rate this topic


Jorunn
 Share

Recommended Posts

Hei

 

Nylig kjøpt meg brukt Mazda 5, 2011 modell. Høyre rattspak som man vrir på utifra om man ønsker vindusviskeren skal stå på auto, trinn 1,2 eller 3 fungerer ikke. Det ytterste leddet som styrer bakre vindusvisker fungerer normalt. Kan styre vindusviskeren manuelt ved å dra spaken opp, eller vaske vinduet ved å dra spaken mot meg. Hva kan være galt her ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Sina
      IMG_1811.MOV
    • By nimrod81
      Jaja, da skal det kjøpes bruktbil til familie på 4 med 2 unger i tenårene.
       
      Satte følgende kriterier for meg selv:
      1.ikke eldre enn 2016
      2.Maks 380 000 -ish
      3. Km stand topp 80 000 
      4. Fortrinnsvis bensin grunnet en del småkjøring
      5. Krok
      6. 4x4
      Selv ville jeg ha Skoda Octavia, men samboeren insisterer på SUV grunnet bedre oversikt, og sannsynligvis mindreverdighets kompleks:)
       
      Da har det etter nøye sømfaring på nett , blitt silt ut en del kandidater og man står igjen med den folkekjære favoritten Mitsubishi Outlander  PHEV
       
      2019 varianten er hakket for dyr, så går glipp av større og bedre motor, samt bedre rekkevidde. En annen minus er at Mitsubishi "trekker" seg ut , så kanskje ikke like lett å bytte i en "ny modell" om man ønsker det på sikt.
      Et annet problem slik jeg ser det er dette med hybrid, denne har vel knappe 3,5 mil. Med vinterstid og et "eldre" batteri ser jeg for meg at det begynner å bikke under 3 mil og da drasses det rundt på dødvekt. Så da er man avhengig av flittig lading om man skal ha noe utbytte. Klarer vel såvidt frem og tilbake på jobb om jeg er særdeles effektiv. 
      Ikke får jeg noe elbil fordeler heller. Samt enda mer som kan gå galt, med tanke på 2 drivlinjer etc. og mer integrasjon. 
      I mine øyne er det kanskje mer 2020 hybridene og utover som dekker behovene best mtp moderne krav. 
      Ellers er jo ikke akkurat Mitsubishien noe spennende bil å se på innvendig. Men driftsikker og god garanti, samt et stort volum av biler er jo alltids greit .
       
      Mazda CX-5 er et alternativ, både diesel og 192 hk bensin. I mine øyne noe "flottere" interiør, samt virker å være driftsikker samt god og sportslig "kjøreglede" . Kan få greie 2016 og 2017 modeller, 2017 er vel hakket hvassere å se på i mine øyne. Ser jo Diesel fortsatt selger godt, til tross for trussler fra myndighetene. Men som bilselgeren sa, så lenge vi har nordland, Troms og Finnmark vil det alltid være et marked for Diesel biler. 
       
      Hva tenker folk her inne.... Føler ikke forbruket på hybrid bilene er noe voldsomt bedre enn for eks. bensin/diesel. Noe annet å tenke på?
    • By Sturla Morten
      Hei min Honda Accord Tourer 2005 mod. Mistet først nærlyset begge sider, og nå langlyset begge sider. Har sjekka all sikringer og pærer. har også byttet om på alle RELE i sikringsboksen i motorrommet. finnes det noen RELE som ligger andre plasser på bilen? 
       
    • By Fredriknubira
      Jeg har vert uheldig å skli på glatten og venstre framhjul traff en fortauskant. Nå må rattet svinges i 45-90 grader mot høyre for å kjøre beint og innenfor 0-90grader sving på rattet svinger bilen av seg selv i alle mulige retninger. Hva må undersøkes/byttes og hvordan undersøker eg hva som må byttes? Ser det er en god del slark i "inner tie rod" (leser det meste om bil på emgelsk så er ikke så godt på norske navn på bildeler) setter stor pris på svar
    • By Dan-Henning Bjørndal
      Jeg har nettopp solgt en VW Passat 2006-modell som har gått ca. 270 000 km.
      Kjøper sier at kløtsjen er dårlig fordi den tar veldig langt inne. Jeg for min del har aldri sett på det som et problem, da jeg heller blir bekymret om en kløtsj tar langt ute eller slurer/lukter svidd. 
      Skal ikke kløtsjen ta langt inne? Er dette en feil? Hva kan i så fall feilen være?
      Det kom som lyn fra klar himmel for min del at dette skulle være et problem..
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.