Gå til innhold

Altfor høy avgass, verksted mener lamba er defekt

Ranger emnet


kain

Anbefalte innlegg

Har en Camry 2.2 XL 1992 mod.

Fyren på verkstedet mener at lambasonden må byttes og han har ikke engang sett på bilen (vill gjetting), bilen går jo kjempe fint, ingen ujenv turtall eller annet. Den bruker litt mye bensin, men det er jo en 2.2L.

En annen verksted mener at det er katalysatoren og han har heller ikke sett på bilen (vill gjetting)....

 

Avgassen var 2.54 og maks for EU godkjenning er 0,5

 

Hva er feil og hvordan kan jeg finne feil uten å måtte bruke masse penger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å gi den en skikkelig service om det ikke har vært gjort på ei stund:

Plugger

luftfilter

bensinfilter

olje og oljefilter

 

Er ikke bare å plugge inn pc-en og se på verdier på en 92 modell, så må nok feilsøkes litt manuelt. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å gi den en skikkelig service om det ikke har vært gjort på ei stund:

Plugger

luftfilter

bensinfilter

olje og oljefilter

 

Er ikke bare å plugge inn pc-en og se på verdier på en 92 modell, så må nok feilsøkes litt manuelt. 

 

Driter i service det er en bil jeg ikke vil bruke tid på, lar heller andre ta seg av saken. 

 

Til neste person: Kom gjerne med et svar som jeg kan bruke og ikke noe bilpleie, blir jo sånn å style opp en opel vectra å leke racerfører :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du jeg skriver at den må ha en service om det ikke påvirker forbruket og avgassen.icon_boulax.gif  

Såklart vil du få høyere avgass når pluggene er utslitte

Såklart vil du få høyere drivstoff-forbruk når luftfilteret nærmer seg tett

Såklart vil du få høyere avgass når det er masse bensin i olja di og den er tynn som vann. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår