Gå til innhold

Skifte av servo/hydraulikk pumpe?

Ranger emnet


BTech

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kommi til en konklusjon at servopumpa mi er nødt til å være gåen.

 

Bilen skriker når jeg skal svinge når bilen står stille og rattet blir mega tungt å dra i det lyden kommer.

 

Har noen en guide eller noen pointers på dette?

 

Hvor sitter den forresten? Haaaaha!!

 

Audi 80 91mod B4 ABT motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servopumpa sitter rett til høyre for vannpumpa, rett under dynamoen. Om du bytter så se til at du IKKE får smuss eller annen møkk inn i systemet, da varer et ikke lenge før alt er ødelagt. Og aldri kjør pumpa (motor) uten servoolje i systemet, den kan da ryke på sekunder.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo godt hende at det er viftereima også, men jeg tenkte automatisk at siden styringa blir såpass så tung og at den henger igjen at det måtte være servoen.

 

Kan jo først og fremst bytte reima og se om det fikser saken :) 

Noen som har DIY`s på dette? 

 

takker for alt av tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo godt hende at det er viftereima også, men jeg tenkte automatisk at siden styringa blir såpass så tung og at den henger igjen at det måtte være servoen.

 

Kan jo først og fremst bytte reima og se om det fikser saken smile.gif 

 

Noen som har DIY`s på dette? 

 

takker for alt av tips smile.gif

Prøv å stram reima først. Problemet er nok at reima er slakk/slitt, og at når du svinger så belaster servopumpa reima så mye at den slurer.

Resultatet blir ulyd og at servopumpa ikke klarer å manøvrere styringa noe som gjør at bilen blir tungstyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår