Gå til innhold

Kjøper vil heve kjøpet? hva Gjør man

Ranger emnet


chrisern20

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg solgte min bil for 12 dager siden. Og idag kommer kjøper å sier hun vil heve kjøpet fordi hun var på verksted med bilen igår og dem på verkstedet mener hun burde heve kjøpet. Og bilen gikk gjennom eu kontroll når jeg hadde den. Og de på det verkstedet mener att den ikke burde gått igjennom. De mener att bilen har gåen toppakning. Ramme skjev osv osv. Det jeg lurer på nå er om hun får gjort noe med dette videre nå. Far signerte salgs melding til vegvesenet og kjøper som er under 18 skrev på salgs kontrakt mellom oss. Jeg skrev som følger.

 

Jeg navnet på personen kjøper bilen som den står til en verdi av .... kr bilen har ingen heftelser. EU godkjent fram til april 2016. Kjøper betaler omreg..

 

Jeg og hun skrev da under på den. Men jeg glemte å skrive reg nummeret på bilen på kontrakten. Har dette noen betydning? .

 

Håper noen kan hjelpe meg med ett svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tilbakeholdt opplysninger, så har hun rett til det.
Hvis dette er noe du burde ha visst om, så har hun rett til det.
Tilstand på bilen ellers, alder, km-stand og pris er viktige faktorer.
Hva verkstedet sier har ingen betydning, det må dokumenteres.

Og bare så det er kart, en bil som ikke har ramme kan ikke bli ramme skjev. (Regner med det gjelder en Celica?)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble fikset før salg. Og når dem ikke er nøye med å sjekke bilen før ett kjøp så er jo ikke det mitt problem. Og dem mener att det er olje i kjølevannet. Det problemet hadde ikke jeg når jeg hadde bilen. Og hun signerte på att hun kjøper bilen som den står. Og bilen gikk gjennom eu kontroll. Bytta katalysator og lamda osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble fikset før salg. Og når dem ikke er nøye med å sjekke bilen før ett kjøp så er jo ikke det mitt problem. Og dem mener att det er olje i kjølevannet. Det problemet hadde ikke jeg når jeg hadde bilen. Og hun signerte på att hun kjøper bilen som den står. Og bilen gikk gjennom eu kontroll. Bytta katalysator og lamda osv.

Ifølge det du skriver så ser det ut for meg at du viste om en del feil på bilen. Dette fordi du mener det er kjøper som skal finne feilene. EU/Periodisk kjøretøy kontroll er ingen tilstandsrapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke de problemene med bilen når jeg eide den. Alt kan skje etter ett kjøp av brukt bil. Og gud vet hvordan/ hva dem har gjort med bilen etter jeg solgte den.

Du stiller spørsmål om hva de har gjort med bilen etter kjøpet,når kjøperen er en voksen mann og hans datter på under 18 år? Går ut ifra at du opplyste dem om at du hadde foretatt motorbytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble fikset før salg. Og når dem ikke er nøye med å sjekke bilen før ett kjøp så er jo ikke det mitt problem.

 

Jo, dersom prisen (eller opplysninger) ikke stod i stil med den stand bilen er i, eller man kunne forvente at bilen er i.

 

Det hender at selger tar forbehold om at bilen selges «som den er» eller liknende. En slik ordlyd vil ikke frita selger for alt ansvar. Du kan ha et krav mot deg som selger dersom:

  • Du har holdt tilbake opplysninger, og det antas å ha innvirket på kjøpet
  • Du har gitt feil opplysninger og det antas å ha innvirket på kjøpet.
  • Det er også en mangel hvis bilen er i vesentlig dårligere stand enn kjøper hadde grunn til å regne med ut fra det han fikk opplyst, prisen, alderen og kilometerstanden.

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår