Gå til innhold

Volvo v40 heve kjøp?

Ranger emnet


lat233

  

3 stemmer

  1. 1. Kan jeg heve kjøpet?

    • Ja.
      0
    • Nei.
      3


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en volvo v40 for ca 1 1/2mnd siden av et firma i skien.. Bilen har rulla 153'000km og er en 2002mod. Her om dagen smalt det i girkassa og det har kommet et hull i toppen av girkassa så bilen ikke kan kjøres... Men for 6-7mnd sida ble girkassa sjekka hos Bilia og da hadde bilen rulla 147'000km og de skrev at girkassa var i bra stand! tror dere det er noe mulighet for og klage eller få hevet kjøpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen er fordi hele motoren må ut og girkassemå byttes ogd ete re n jobb som nærmer seg opp mot 20k på verksted, fordi no clutchdeler måtte tas også. så jeg har ikke planer om og fikse den men helger selge den somr ep.objekt og heller gå veldig mange lapper i tap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og de mente at dette skulle det firmaet jeg kjøpte bilen av ta seg av.

Ja, men dette betyr ikke heving av kjøpet. Det betyr at firmaet du kjøpte den av skal fikse problemet hvis du kjøpte bilen med garanti.

Hvis den ble kjøpt uten garanti så er spm. om defekten i girkassa var der før kjøpet eller om du har rasert den.

 

Ta kontakt med selger, hvis han ikke er villig til å samarbeide tar du kontakt med forbrukerrådet og ber om konkret hjelp.

Er du medlem av NAF har du gratis advokat hjelp.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er medlem i naf også ja, forbrukerrådet er allerede fikset så nå venter jeg bare på svar av bilfirmaet.

Et annet spm er, ossen kan jeg ha klart og ødelegge girkassa på 2000km, hadde tråssalt skjønt det om det var et stort hull umder girkassa men hullet er oppå girkassa så tilogmed verkstedet i oslo der de fant feilen kunne ikke fatte og begripe ossen det kunne komme hull oppå der.. Hahaha artig det her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forlange å få hevet kjøpet, men det betyr ikke at du får medhold hos forbrukerrådet for det....

Om du får medhold og selger tar bilen tilbake kan selger forlange at du betaler leie for bilen i den tid du har hatt (og kunne bruke) den.

Du kan da kreve renter på den tiden selger har "lånt" pengene du betalte for bilen til du får de tilbake.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff mye styr det her.. har hvertfall send brev og mail ned til firmaet, de fikk frist på og svare innen fredag så får se hva som skjer :D er litt spent egentlig, gjør meg såklart ikke så mye om jeg må selge som delebil og tape masse penger meen det går aldri hvis man ikke prøver... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med det firmaet jeg kjøpte bilen av, vi ble enige og de tok på seg skylda og lova og fikse bilen fort som mulig, så da skal jeg levere bilen til de på søndag så får vi se hvor trege de er... ;) slapp og dra saken videre var enda så bra, hadde litt vett i huet det "utlending's" firmaet, fjoh da taper jeg vell penger på og leie henger men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår