Jump to content

Hvordan nullstille ECU manuelt på Golf 3?

Rate this topic


WhiteRaven101
 Share

Recommended Posts

Som tittel tilsier så lurer jeg på om det er mulig å nullstille ECU uten bruk av programvare? Har lest så mye rart forskjellige steder om å koble fra batteri og gjøre ditt og datt.. Hvis det i det hele tatt er nødvendig etter å ha byttet oksygensensor?

 

Takker for svar :D

Link to comment
Share on other sites

Å kople fra batteripol ca en time gjør susen, men det beste er å slette feilkoder med dertil egnet utstyr. Om man kopler fra batteripol så kan det, på enkelte biler/modeller, skape mye annet krøll på bilen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Thomas l
      Hei;)
      min 07 mod auris 1,4 d. Mmt. Har vert pålitelig i mange år. Men nå i det siste har den begynt og fuske litt. Bilen ville ikke starte etter en stopp på en bensinstasjon for et par mnd tilbake, (Samme dag ble det utført en lett motorvask) Uansett hva jeg forsøkte var det ikke en lyd. Men alt fungerte normalt og ingen feilmelding dukket opp. Men starteren gikk ikke. Viking kom og banket på starteren og brukte startbooster. Bilen hadde stått og blitt kald på denne tiden. Etter og ha tatt giret fra N til E flere ganger så starten den plutselig. Viking klødde seg i huet og sa det kunne være starteren. Jeg fikk bilen til Toyota å der sto den i tre uker hvor de feilsøkte. De fant ingen feil. Så jeg byttet starteren, sjekket volten på batteriet og feilsøkt selv med diagnose verktøy. Ingen feil og finne. Enkelte dager starter ikke bilen (når den er kald) før jeg har tatt gir fra N til E et par ganger. Da fyrer den med en gang. Også kan jeg kjøre hit og dit med start og stopp. Men så vil den plutselig ikke starte igjen. Og da må jeg vente til bilen er kald og ta en quckreset (batteripol eller hoved sikring av). Da starter den igjen. Så konklusjon er uansett kald eller varm så er det ikke gitt at den starter. Men gir frem og tilbake er noe som tydelig har vert en faktor. Men Toyota sier dette ikke har noe sammenheng. Men de kommer heller ikke med noe svar på hva det potensielt kan være. Selvom man tar et dypdykk med diagnoseverktøy finner man ingen feil. Verken registrerte eller pending codes. Har noen opplevd eller hørt om dette før? Hvor kan jeg begynne og feilsøke, er det noe konkret? 
       
       km 270k, jevnlige servicer og vedlikehold er utført. (Har akk byttet alt av filtre, olje og kjølevæske, en vakumslange og MAF) 
       
      håper noen kan hjelpe meg her, og er super takknemlig for svar. 
      mvh Thomas. L. 
    • By drue96
      Hei....
      jeg har en 06/07 passat tdi 2,0som har fjusket en stund. Her om dan stoppet den under kjøring......
      har tatt diagnose med vag-com, der kommer det opp feil: power supply relay for ecu. Da kommer mitt spørsmål
      hvor finner jeg relé for ecu?
      hvor finner jeg ecu?
    • By funkjoy
      Volkswagen Passat 2008 1,9 Tdi, b6 3c blc tror jeg var kodene for bilen.
      Hei!
      Passaten til min søster startet ikke, det var ingen feilmeldinger eller varsellamper som lyste.
      Den ble da levert på VW merkeverksted.
      Det ble feilsøkt og byttet drivstoffpumpe i tank.
      Bilen starter nå, men de leverte ut bilen med et instrumentpanel som blinker i alle retninger, lyset går av og på osv.
      De sier de tar 1875,- pr time for feilsøking av elektriske feil.
      Så da lurer jeg på om noen har vært borte i lignende problem med instrumentpanel?
      Kan det være dårlig kontakt mellom instrumentpanel og instrument ecu?
      Er det vanskelig å skru ut instrumentpanel?
      Takker for svar :)
       
    • By Dapell
      Har feilkode på min touran 2008 1.9tdi.
      Motorlampen lyser, og jeg leser av koden p0118.
      Kjøleviften går når tenningen er på, og når jeg stanser bilen går den ca 20sek.
      Har byttet temperatur sensoren (kjøpt på møller), men feilkoden kommer tilbake en stund etter fjerning av alarmen. Måler 5vdv på plugg til sensoren, men leser av -40grader med diagnose verktøy (temp nålen står stille, og beveger seg ikke).
       
      Noen ide til hva dette kan være?
    • By lorang
      Hei. Har en Opel Astra H 2008 mod.
      Når jeg prøver å starte bilen så kinner bilen som den skal men starter ikke. Noen ganger når jeg prøver tikker det i et rele(k12 Ecu) jeg har kjøpt nytt rele men fremdeles samme problem. Hvis jeg lader batteriet eller tar av polene og lar de være av litt så får jeg start på bilen igjen. Og bilen går som den skal, men hvis jeg stopper bilen og venter en liten time så vil den ikke starte igjen. Jeg har tatt en diagnose på bilen og får opp feil kode P0685-06 og U21 03-00 (Can-bus Circuit malfunction) Mistenker at jeg har et problem med Ecu`en, Noen som kan har peiling eller opplevd lignende? Har snakket med noen mekanikere uten at de kunne si hva det var.
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy