Gå til innhold

Golf mk3 variant AEK 1.6 lugging og nykking

Ranger emnet


aaensv

Anbefalte innlegg

Hei, da har jeg sett meg lei av bilen, problemet nå er det at bilen lugger noe forferdelig hvis jeg ikke er veldig forsiktig da jeg trør inn gassen. kan trø inn ca 2 cm, men dersom jeg gir mye gass etter dette ender det opp med lugging, den er helt nede når det kommer til kraft, kjennes ut som en gammel polo med 1 liters motor, da den nesten ikke klarer bakker engang. Snakket med en mekaniker, ettersom det hadde regnet over lengre tid her jeg har bilen var det som om det var sprekk i fordelerlokket, men nå er det kjempevær og det er knusktørt rundt fordeleren men problemet er der fortsatt, kan legge til at det kjennes ut som at bilen kutter, altså den ikke får bensin. kan kjøre helt normalt så gir jeg litt gass så ender det bare opp med lugging og ekstremt lav fartsøkning, men dersom jeg gir rolig gass fra da jeg trør på pedalen og innover sp holder den noen ganger med kraften den skal ha.
noen som kan tenke seg hva dette problemet kan komme av? tett bensinfilter? noen givere? 
veivhusventilasjonsrøret er knekt i festet, kan dette føre til noe av det jeg har nevnt?

Takker mye for svar :)

  Aaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du gjør noe som helst så fiks det du VET er i uorden. Om fordelerlokket er sprukket så bytt det da vel, er ingenting å vente på, og koster omtrent ingenting. Og det trenger ikke være fukt tilstede for å få overslag i tenningssystemet!

Men ditt problem høres mest ut som feil på LMM. Det du bør gjøre er å ta en diagnose, den vil mest sannsynlig fortelle deg hva som er galt. Aldri sett i gang med å bytte deler uten å ta diagnose først ;)

 

Problemer med bilen? Trenger du diagnose?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du kjøpe en feilkodeleser og ta diagnose selv, de billigste koster mindre enn det verkstedene tar for diagnosen ;)

 

Mange feil gir ikke lys i MIL, dette gjelder også uggen LMM. Det du kan gjøre er å rense LMM med isopropanol og la lufttørke.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår