Gå til innhold

Avfetting, polering, wax?

Ranger emnet


mabe1703

Anbefalte innlegg

2l9o74g.jpg

 

Hei, tenkte jeg skulle plastidippe chromen og resten av grillen, men vil før dette polere bilen min. Som noen av dere sikkert veit så tåler ikke plastidipp avfetting, og da hadde det vært greit om dette ble gjort FØR jeg gikk for å plasti-dippe. Som jeg har fått med meg er det 3 steg? 1 avfetting? 2 polering? 3 wax? (aldri gjort dette før) 

 

I hovedsak er jeg ute etter å fjerne swirls på bilen ettersom den er mørk, og sist eier tydeligvis ikke brydde seg om dette... Jeg veit det finnes x antall produkter på markedet men jeg er ute etter å vite eksakt hva jeg trenger, for å kunne gjennomføre en slik prosess. Er det kun snakk om avfetting, wax og polerings(middel)?

 

isåfall hvilke tre produkter ville dere valgt for å kunne gjennomført en slik prosess(og trenger jeg mer enn disse 3)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har nupper i lakken så burde du prøve claybar etter du har vasket bilen. Den fjerner mye i lakken. Bruk den før du starter med poleringa 

 

Tok bilen til faren min. Selv etter jeg hadde vasket bilen godt, og brukt avfetting så var lakken som sandpapir. Spesielt nederste del av bilen. Rask runde med claybar og lakken ble like glatt som frontruta ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har nupper i lakken så burde du prøve claybar etter du har vasket bilen. Den fjerner mye i lakken. Bruk den før du starter med poleringa 

 

Tok bilen til faren min. Selv etter jeg hadde vasket bilen godt, og brukt avfetting så var lakken som sandpapir. Spesielt nederste del av bilen. Rask runde med claybar og lakken ble like glatt som frontruta 1-winking.gif

 

Okei, men om jeg ikke har misforstått helt feil så går det som det her: avfetting (evt claybar) polering og wax? :D er så jævelig lei "swirls" over hele bilen etter sist eier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfetting, vente i x antall minutter også spyle bilen nedifra og oppover. Så frem med god såpe og vask bilen godt. Spyl bilen, topp til bunn. Så evt claybar. Tørk bilen. Ha på polering, tørk av. Og etter en ukes tid har du på wax. Har hørt man bør vente litt fra poleringa til wax.

 

Viktig å bruke gode tørkekluter til poleringa som er beregnet til polering. Ikke bruk vanlige håndklær eller noe sånn 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfetting, vente i x antall minutter også spyle bilen nedifra og oppover. Så frem med god såpe og vask bilen godt. Spyl bilen, topp til bunn. Så evt claybar. Tørk bilen. Ha på polering, tørk av. Og etter en ukes tid har du på wax. Har hørt man bør vente litt fra poleringa til wax.

 

Viktig å bruke gode tørkekluter til poleringa som er beregnet til polering. Ikke bruk vanlige håndklær eller noe sånn 

 

Skal dette gjøres skikkelig trenger du en god del mer.

Håper ikke dette er brudd på noen regel men gå hit først som sist og du får vite det du trenger: detailersclub.no

Takk skal dere ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår