Gå til innhold

Tips til "gunstig" ungdomsforsikring

Ranger emnet


AL220cdi

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er 19 år og har kjøpt en 2001 mod Mercedes C 220cdi som jeg skal forsikre. og jeg vil helst ha full kasko på den.

Har sjekket så vidt med noen forsikrings kalkulatorer, men prisene er jo latterlig høye. Mellom 30-40.000kr

Noen som vet om et forsikringselskap som har gode ungdomsavtaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tilbake ungdomstillegget hos Gjensidige dersom du kjører skadefritt til du er 23. Om du tegner forsikring når du er 18 får du kr 6000 tilbake når du er 23 1-winking.gif

Tok en rask beregning på meg selv i Gjensidige for en 2001 modell 220 CDI med full kasko, 12000 km i året, minste egenandel, leiebil osv. Kom på 4719 i året.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige skal ha 17 tusen for full kasko da jeg regnet ut nå. 

20% bonus, 12k i året. Full kasko

 

Men hvorfor må du ha full kasko? Som ungdom er prisen veldig høy.

 

17 tusen i året ja! Er jo nesten halvparten likevel det da.

Grunnen til at jeg vil ha kasko er at bilen var såpass dyr.

Skal se litt på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tilbake ungdomstillegget hos Gjensidige dersom du kjører skadefritt til du er 23. Om du tegner forsikring når du er 18 får du kr 6000 tilbake når du er 23 1-winking.gif

Tok en rask beregning på meg selv i Gjensidige for en 2001 modell 220 CDI med full kasko, 12000 km i året, minste egenandel, leiebil osv. Kom på 4719 i året.

Kan ta en telefon dit nå til uken å høre hva de kan tilby!

Har et par andre kjøretøy forsikret også, mulig jeg kan få noe rabatt for flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eika har bilige forsikringer. Eg har bil til litt over 100 tusen og ikke full kasko. Hvis du har bilen i 3 år, og betaler 15 000 i året i gjennomsnitt på di 3 åra er du oppi 45 tusen kr. Sjangsen for att du krasjer der det er din feil og totalvraker er jo liten, ja den er der, men tenk hvor mye du kan reparer på bilen for 45 tusen kroner!? Du kan havne i autovernet og måtte heilakkere bilen å alikavell ikke komme opp i den summen så du bruker på full kasko. Mest sansynligt går alt fint og du har spart deg 30 -35 tusen isteden for å kaste dem bort på forsikring.

Men det er jo helt og holdent opp til vær og en det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Sverre E Olsen. 

Om du ikke må ha full kasko pga sikkerhet i bilen på et billån så holder det massevis med del kasko. Du sparer mange tusen kr, som igjen kan brukes på evt reparasjoner om du skal være uheldig å få en ripe i lakken

 

Men som sagt over, er opp til vær enkelt det. Er din bil, og din lommebok :) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår