Gå til innhold

MonkeyDude: Toyota Carina - lowrider...

Ranger emnet


MonkeyDude

Anbefalte innlegg

Har skjedd mye i det siste, mye bra og alt gikk veien, men så gikk det rett til helvette.....

 

Viste bilen orginal og høy på biltilsynet, og alt var greit. Han sa ingen ting på lyktene eller noe anna :D Samme dag senka jeg den ytterligere 1cm til foran, og 3cm bak bare for å væra trassig!!

Har bygd ny hattehylle som jeg skal ta bilde av, ble ganske bra med skjulte 6x9 :) 

Fiksa leppa og karosseriet foran, skjermene hadde bøyd seg litt etter møtet med grushaugen :P

 

Rett før jeg skulle på Rudskogen og stille ut fikk jeg en polerer til å polere hele bilen, alt chrome og lakk. Ble strøkent om jeg skal få si det!

Reiste klokka 8 om morran og hadde kjørt i 10 min, og da smalt det.... Lå i kø, og så ble det bråstopp lenger foran. Jeg bremsa og hadde klart og stoppe i tide, men i rein refleks slapp jeg bremsen med tanke på at jeg hadde en svær Patrol med vogn bak meg. Gikk rett i ræva på en Golf :( Og det værste var at Patrolen var et stykke bak selv om den hadde liggi tett inntil før....

Men kjørte til gatebil og stilte ut for det :) Skaden ser ikke så ille ut heldigvis, men har ei lang liste over alt som egentlig ble påvirka:

-Frontfanger bulka, festene er vridde.

-Panelet bak fangeren er reine sløyfa, sammen med chromelista.

-Begge grillene i fronten sprakk.

-Festet til høyre lampe er vridd

-Høyre framskjerm er litt vridd i fronten, lett å ordne heldigvis.

-Radiatorramma er trykt innover 

-Knuste en 1000 meter. Dette er en orginal Lucas FT14 Jaguar lampe, sjeldne saker....

Og det værste sånn jeg ser det: Høyre rammevange er bøyd oppover med 3mm. Høres ikke mye ut, men man ser det på panseret, lykta og alt!

 

Er det noen som kan hjelpe meg med deler tar jeg i mot hjelpa med stor takk!!!

 

 

Slenger med noen bilder, gjorde det beste ut av det og fikk tak i noe gammalt å ha på taket. Hadde sin sjarm med en knust lykt egentlig :)

 

10556853_625740827524705_499371032051360

 

10497452_625740824191372_295336387434253

 

Skiller seg ut fra alle tyskerne i alle fall :)

10497489_625738634191591_675228784621418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hehe, ja er detaljene som teller 1-winking.gif

 

Har kjørt drift missile stilen en liten stund nå. Dro ut fronten og da passa ikke fangern lenger...

bilde112_zps991af28e.jpg

 

Men så ble jeg trekt ut til å stille ut bilen foran Colloseum i forbindelse med premiera på Børning, og da ble det intens jobbing for å få den noe mer stilrein! Hadde heldigvis fått tak i alle delene jeg trengte, alt jeg mangla var den ene 1000 meteren. Og den kom dagen før premiera! Hadde ikke tid til å lakkere, så ble enda mer stickerbomb i fronten. Syns vel det så bedre ut med den lista lakkert, men det funker smile.gif

bilde114_zps933f5f87.jpg

 

Var litt kult å stille ut den bulka ripa Carinan blant alle de dyre strøkne bilene! Og ikke minst gå på den røde løperen, haha biggrin.gif

Ble desverre utrolig dårlig bilder.....

bilde212_zps1026ac42.jpg?t=1407676242

bilde38_zpsfb653ee8.jpg

 

Her er noen bilder av hattehylla jeg lagde. Ikke noe svære greier som tok lang tid, men ble igrunn jævlig tøft og enkelt!

bilde213_zps69744b30.jpg?t=1407676383

bilde214_zps2cc48aa9.jpg

 

Folierte litt mer interiør også smile.gif

bilde310_zps47052cf0.jpg

 

Har også lakkert vinduskarmene på nytt, de var så matte og blasse at de trakk ned mye!

bilde39_zps305acead.jpg

 

Og til vinteren tar dette prosjektet helt av! Har kjøpt meg en SR20DET motor fra en 200sx s14 som skal nedi! 

Derfor er jeg ute etter mye deler til denne motoren. Effekten skal ligge på 250-300hk i første omgang, mulig jeg bygger om til en VET topp etterhvert og da satser jeg vel heller på 400-500hk. Men det er laaaangt fram i tid.

Skal få tak i:

-Toppmount turbo eksosmanifold og T28 turbo

-GReddy innsug

-Større dyser og ny rail

-Rockerarm stoppers

-6-puck clutch

-Stor alu-radiator med vifter

Og så blir det jo dumpventil og alt det småsjafset man ikke tenker på før man står der og mangler det, haha! :P

Noe skal jeg få tak i brukt, andre ting kjøper jeg nytt. Så om noen har forskjellig greier liggende så bare si fra smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Da er bilen satt bort for vintern og prosjektet fortsetter videre! 

Bestemte meg for å lage bur bak i bilen for å stive opp bakakslingen. Regner med at det trengs når SR20'n river løs smile.gif

Reiv ut alt av anlegg og unødvendigheter. Det skal aldri nedi igjen....

bilde117_zpsc32b1a26.jpg

 

Fant ut at jeg skulle skru buret fast i rammevangene bakerst der støtfangeren er festa. Kappa av de originale mutrene og sveisa på noen nye i litt mer vanlig gjengestigning.

bilde55_zps495f3b7a.jpg

 

Så var det å lage fester. Bildene forteller, hehe 1-winking.gif

bilde410_zps4d279cfa.jpg

bilde216_zpse4eca59b.jpg

bilde116_zps5f789788.jpg

 

Så var det å punkte sammen noen rør for å få helheten i det smile.gif Ble ganske bra, skal helsveise alt når jeg er ferdig med hele buret. Skal ha fram til støtdempertårna og mellom hjulbrønnene.

bilde49_zps7fadd597.jpg

bilde312_zpsb93101b2.jpg

 

Vurderer å bruke restene fra bunndelene til å lage noe kult av, får se hva jeg gidder. Det vil jo ikke ha noen funksjonell betydning :P 

bilde54_zpsca5a1206.jpg

 

Mer kommer når jeg har lagd rør fram til støtdemperne smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Da er jeg i full gang med å bytte motor!

 

Reiv ut den gamle, tok ikke mange timene det smile.gif

bilde%2016_zpsinljcqql.jpg

 

Så var det å lempe i den nye. Satte den på den gamle traversen får å se hvordan ting smatt på plass.

bilde%202%2022_zpsztypn28c.jpg

 

Valgte å bruke sr20 kasse, selv om den er litt for lang. Jeg er ganske høy så har setet langt tilbake så girstanga kommer opp veldig bra med tanke på sittestilling smile.gif Måtte kappe en god del da, har ikke gjort meg ferdig, men kassa har plass i alle fall smile.gif

bilde%201%2023_zpsqv6tqx9p.jpg

 

Og så har jeg laga meg girkassetravers. Denne skal forsterkes mer, men kassa henger i det minste av seg selv inntil videre smile.gif

bilde%202%2023_zpse6mvcx4d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår