Gå til innhold

Vurderer å kjøpe W211, tips / erfaringer?


Halfe

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er nå på utkikk etter en ny bil. Og har tittet på en 2003 W211 E220 gått ca 220k km. Er det noen som har erfaring med den bilen og er villig til å dele?

Har en 00" W210 men har blitt for mye plukk og feil på den så har lyst til å kvitte meg med den.

 

 

Endret av Einar
Rettet tittel :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri vurdert en pre facelift 211 nå som de drar på åra. Rust, elektronikk, kjedelig motor... listen er ganske lang over hvorfor du ikke skal ha pre facelift.. E220 (CDI?) med 220k km går vel for rundt 200 000. Du får en 2008 - 2009 taxikjørt med i overkant av 300k km på telleren for 50 mindre. Da bør du få en med avantgarde/elegnase med litt utstyr også.

Evt får du en 2010-2011 W212 for ca 200k kr med +300k km.

Jeg synes nettopp prisene på 2003 - 2004 E220 CDI privateide med ca 200k km viser hvor høyt disse prises. Med 100k km mer på telleren men 5 år nyere bil kan man få vesentlig billigere. En 2003 er 11 år gammel! de er for dyere i mine øyne.

 

Jeg så nylig en W212 med ca330k km med byttet motor (200k km) og girkasse (50k km) til litt over 160 000. Det må i mine øyne være et utrolig mye bedre kjøp.

YMMV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett det men 211 ble enda mye bedre på rust i midten av 2004. Facelift kom 2006 som 2007 mod og har flere tusen oppdateringer.

Sjekk forøvrig nøye helt nede rett bak bakdøra. Oppstår bobler rett over gummilista som skiller kanal og bakskjerm. Samme gjelder langt oppe på bakdør i buen mot bakskjermen. Langs falsen kommer det bobler. Har begge deler på min 2008. På ingen måte alvorlig men nok til at jeg skal ta det i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår