Gå til innhold

Hvordan brukte instrumentpanel passer om hverandre audi a6 c5

Ranger emnet


BaardI

Anbefalte innlegg

Hei! har da lest meg surrete her på nettet etter instrumentpanel til min bil. Manuell, sedan 2001 modell. spørsmålene mine er: 
Hvordan kan jeg bruke? har kode 4b0920900n, og vet at det er ihvertfall 2 andre som passer på den.

Hvor får jeg tak i dette (brukt! nytt koster nært 6000,-)?

Kan f.eks. et likt instrumentpanel, men til en automat bil passe over?

 

håper noen vet svar :) begynner å bli lei av å gjette hvor mye drivstoff jeg har (gikk nesten på en smell idag)

Slik jeg har skjønt det er det ikke noe problem med koding av nøkler eller kilometerstand. kan kilometerstand på et brukt panel kodes om på nytt?

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett er forskjellen området på turteller og speedometer, alt etter hvilken motor som står i bilen. Få tak i ett brukt fra samme modell, samme motorkode og girkasse, da skal det gå bra. Startsperre programmeres i det nye panelet, for dette må du nok til Møller.

Såvidt jeg vet, kilometerstanden kan endres med VCDS dersom tallet (standen) er under 1000 km, ellers ikke.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg finner ikke det jeg har, men flere som ligner, har turtall som går likt, samme speedo, lik klokke osv. Men kodene ender på en annen bokstav (til 1.8t motor, som jeg glemte å nevne). Kan ikke Møller kode om et brukt instrumentpanel som har gått over 1000? hørtes ut som en veldig grisk måte å gjøre ting på...

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte går to bokstaver om hverandre da en erstatter en annen (utgått modell). Kan 4B0920900K være det du leter etter?

Møller kan kode om uansett. Om de kan endre km-stand på et som har passert 1000 km vet jeg ikke, men vet VCDS ikke kan endre dersom standen er over 1000 km.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der K varianten har jeg sett på ja. Alt ser helt likt ut, inkl. kontaktene bak. Men er greit å være sikker før man vinker farvel til pengene :) Har fått varierende svar fra verkstedet om det går an å kode om etter passert 1000 eller ikke. Må vel nesten bare prøve å kjøpe et også se hva som skjer. I verste fall blir vel bilen stående fordi startsperren slår seg vrang

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår