Gå til innhold

Bremseproblem - Umulig å få luften ut.

Ranger emnet


Sydvest

Anbefalte innlegg

Oppdatering : jeg har nå mye mere trykk på hoved silynder og bra bremser på begge calipperstempler fremme. Det er merkbar forskjell på styrken på de fremme antagelig på grunn av dårlig luftig, siden skruer og stor har blitt opnet her og der, men en lengre periode med Lufting av hoved silynder har vertfall gjort en endring, men fortsatt ikke eit fnugg av verken veske eller luft som går til bakbremser, noe som må være på grunn av tett rør bak. Har faktisk ikke peiling på hvordan og hvor men har tatt been bilder. Det kommer veske ut alle rør fra t-ventilen rett etter hoved silynder, begge bremser fremme er brukbar slik som det står nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten vits i å la den stå dersom bakenden står i været. Da sitter jo nipler omtrent like høyt som veskebeholder. Du må trykke eller suge en av veiene for å få noe action. Særlig når alt står i samme høyde.

Å la ting stå åpent slik er best egnet til å bytte veske og ikke har luft i systemet og du har et enkelt system med godt fall. F.eks forbrems på MC. Da kan man la  det stå å sippe i noen minutter og jobben er gjort. Med luft i systemet risikerer du bare at luften flytter seg til diverse topp punkter når det er åpent i begge ender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, eg fylte opp i kammer og lot det stå i vel 4 timer med godt fall, men det var ingen forskjell, det er garantert tett et sted, men det er rart at begge baktrommler er tett, da må det vell være leiring i en overgang? Er det i det heletatt sannsynlig? Har jo prøvd alt som er mulig å prøve. Det er kun trykkluft bakfra og frem som ikke er prøvd, håper bare ikke jeg flytter problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mulig du har rett, men så mye du har styrt med bremsene ville jeg ikke stolt på at fall var nok alene. Sett trykk på og se om du får veske gjennom da. Ta gjerne nippel helt ut som en sjekk så er du sikker på at den ikke den tetter noe. Tror dessuten trygt du kan korte den testen ned fra 4 timer til 5 minutter. Kommer det ikke veske gjennom så kommer det ikke veske gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begge nipler samt røret som går over til slangedelen har vert helt open, det er nokk tett. Men i morgen opner eg nokk skruen til t-ventilen rett ved hovedsilynder, blåse trykk gjennom fra nipler bak, det skal vel ordne seg da, siden begge rørene er tett, som må tilsi at det er tett i overgangen til Rørene bak, som antagelig er en t-venti, som er tett. Men dette vil da bli blåst opp og ut, eller så vil det vel løse seg opp og skape nye problemer i en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jo, men siden det sikkert har tettet seg fra beholder og i retning tromler, blir det ikkje da lettere og sunnere for rør og ventiler og blåse skiten/smusset tilbake hvor det kommer ifra? Vet ikkje helt. Men vis det er samme hvor eg blåser ifra så opner eg sikkert bare ene ventil openingen og blåser den retningen og til tromler bak,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår