Jump to content

Golf 3 - vindusvisker og kupèvifte stopper

Rate this topic

Turbogolf94
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en Golf 3 1,9 TDK 1994 mod, diesel.

Denne har stått i et par måneder, og når jeg skulle kjøre den igjen så funket ikke vindusviskerne eller varmeapparatet i bilen. Plutselig en da så funket de igjen, men kun i noen minutter, før begge to døde samtidig. Står bilen en liten stund (30 min) så funker det på samme viset igjen.. Releet til viskeren lager noen tikkelyder før de stopper, men skjønner ikke helt feilen med at både viskerne og vifta stopper nøyaktig samtidig, kan det være jordingsfeil, eller kjenner noen til problemet? Finner ingen koblingsskjemaer for releer...

Kjenner heller ikke helt til hvilke relè som er til hva i bilen, noen tegninger eller bilder på hva som er hva under rattet? 

(Bilen har stått litt fuktig de siste månedene, så kan være noe med dette også, men ser ikke helt feilen....)

Takker for alle tips som kan komme til nytte!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Flome
      Hei folkens. 
      Har en fæl hylelyd fra kupeviften, når den setets på fullt blir den borte, men kan fremdeles høre beskjedne ulyder komme fra bak daahbordet. Det kommer i tillegg kun varm luft på førersiden og kald på passasjersiden. Har byttet luftfilter og pollenfilter uten noe hell. Skrudde ned dashbordet men var litt usikker på fremgangsmåten videre. 
      Noen tanker/tips? 

• By Mariusn
      Kommer ingen luft ut av ventilasjonsanlegget når jeg startet bilen. Ingen enkle justeringer hjelper (AC på/av, max min luft osv).
      Har vært noen små ulyder en periode( plystring, "vining".)

Vil denne fungere https://www.autodeler.co.no/tyc/9889305 ?

Er det "lett" å bytte kupeviften i en Polo V?
    • By Sveinung Kristiansen
      Har gjort ett feilkjøp fra autodock. 
      Jeg kjøpte feil vifte og feile lykter.
      Se vedlegg.

Selges for oppgitt pris. Jeg har allerede betalt mva. Så det får  være avslaget.
    • By Selja
      Hei, 
      Kupeviften i min Peugot partner 1.6 hdi 2009 sluttet å virke brått når jeg kjørte. Ingen av de fire trinnene på bryteren virker. Har sjekket alle sikringene, da ingen sto spesifisert mot viftemotoren i instruksjonsboka. Jeg har også demontert selve viften fra under hanskerommet, og satt strøm på denne slik at den gikk rundt. Neste sjekk er da motstanden til bryteren, hvor er denne montert i bilen?

• By Aanes
      Trenger sårt tips og hjelp med vindusviskerene på min 2004 Touran.
      Når jeg slår på Intervall , går viskerne med ganske hurtig intervall , (hviler ca 3 sekund før neste slag) , om jeg stiller på bryter for regulering , skjer ingen endring.
      Ved trinn 1 , går de i samme hastighet som på intervall , ingen endring altså.
      På trinn 2 går viskerne hurtigere , men av og til bommer de , og tar seg en runde i servicemodus , for så å starte oppigjenn.
      Ser også at viskeren på førersida alltid går ca 1 cm ned , før den snur å går opp igjenn, parkeringsproblem ???  
      Jeg har søkt på forumet, og har prvød å smøre litt på ledd , men jeg fikk ikke av den plastikkplata som står under Frontruta , over de mekaniske overføringene.Så smøringa ble litt overfladisk.
      Drog ganske så hardt i plata , som da selfølgelig resulterte med at det knakk litt av ene hjørnet . Er det evt et knep for å få av denne plata ??
      Håpar noen kan ta seg tid til å gi meg tips på hva som kan vere feilkilden på viskerne .

• Populære emner nylig

• Recent Achievements

• martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy