Gå til innhold

Fjerne rust på min bil!

Ranger emnet


Mazda 626

Anbefalte innlegg

Hei,

Min Toyota Camry 2002 modell har begynt å ruste på den ene bakdøra (område på ca. 5x15 cm). Har nå begynt å pusse det ned og har et spørsmål

Se bilde. Jeg kommer ned til stålet de aller fleste steder, men på bildet ser dere noen steder som er mørkere enn andre. Her klarer jeg ikke å komme helt ned til blankt stål. Hva gjør jeg der?

Skal putte på "epoxy-rust-stopper", primer, sparkle, lakke og klarlakk. Er det et "must" at det må være helt stålblank før jeg legger på "epoxy-rust-stopper"?

Ville satt kjempepris på litt hjelp.

post-91841-0-08359100-1397720637_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandblåsing er det beste for å fjærne rust i porer, sliping tar ikke alt.

Om du trenger å fjærne alt før du har på primeren du har kjøpt ? hva står i teknisk info til primeren da ?

Du har jo også hull der ser jeg, det må sveises eller limes først, er ikke nok med bare å sparle over hull, da sparkel trekker vann som en svamp, og vil trekke til seg fuktighet fra baksiden

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisyns jeg kan se litt antydning til litt mere rust som du må ta bort, alt som har den typiske rust fargen må bort, for eller går det bare noen knappe år så er rusta tilbake, er det hardt eller porøst eller er det lakk? Er bare nødvendig og pusse til stålet der det er rust, og et lite området rundt. Sånn at man vet at det ikke kommer tilbake, prøvd med stålbørste? Må sparkle uansett. Nederste del syns jeg ser veldig bra ut. Vilken farge er det på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av enlanna grunn tenkte jeg tec7, limer alt unntatt silikon og ptfe produkter, tåler 30 minus og 95 plus grader. Kan også brukes på metall, er motstandsdyktig mot vann, mugg,sopp, er lett og ha med å gjøre også, men vet ikke om noen har brukt det til det du skal bruke det til, har brukt det på så sykt mange andre ting på bilen. Hvis det er virkelig hardt så er det nok ikke rust, For og si det sånn, limer man to planker sammen så knekker plankenne før limet gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grønne glassfibersparkelen fra PlasticPadding med herder pleier å holde ganske bra både på båt og biler.

Må banke en bulk først så du har noe å fylle i.

 

All sparkel, uansett hvilket merke det er, holder bra til både båt og bil, man all sparkel, uansett hvilket merke det er, trekker vann/fuktighet som en svamp, så den må være forseglet på alle sider for at den skal unngå og trekke vann/fukt, derfor er det ikke noe lust å bruke sparkel til å tette hull, uten at du kommer til å legge på grunning og topplakk på baksiden også

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår