Gå til innhold

Vangen: Volkswagen Passat '99 - Fra familiebil til guttedrømmen

Ranger emnet


Vangen

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Har du fått dippet bilen nå? Hvordan ble i så fall resultatet?

sitter å lurer på å bestille utstyr selv fra dipyourcar.com

 

Dipyourcar leverer ikke utenfor USA, og Plastidip.no leverer normalt sett ikke til andre en forhandlere. Så det beste er å finne en forhandler i ditt nærområde. Plastidip.no har begynt å ta inn flakes og slikt nylig. Og forhandler bør ha tilgang på dette via dem.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som gjennstår:

 

Stereo - Forsterkere til frontsett og subwoofer. Subwoofer kasse (15" RF T2D4)

Kabler (bla. 50mm2 strøm) er allerede trykket under teppet langs kanal. (RF signal- og høyttaler kabler. RF sikringsblokk)

Kjører subwooferen på en Alpine V12 monoblokk. Har målt 1,1kw med tangampermeter på strømkabel til forsterker i en annen bil. :)

 

Eksteriør - Montere "winglets". Montere vindavisere. Lakke og montere lokk for spylerdyser.

Lakke speil i sort eller gult. Prøvemontere xenon i nærlys, blir jeg ikke fornøyd ryker de.

Montere facelift baklyker.

 

Interiør - Montere led i interiør lys. Vurdere lakking av interiør deler. Wood-finish kolliderer litt med stuket utenpå. Vurdere innfelling av docking for iPhone.

 

Mekanisk - Skifte motorfester og eksosoppheng. Rakler noe i eksos. Feilsøke litt på turbotrykk. Er ikke helt fornøyd med periodisk ujevnt laddetrykk.

 

 

Er det jeg kommer på i farten. ;)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med jetcarrier.com/ kan man bestille til amerikansk adresse og få det sendt med båt til Norge for 5-600 kr.

 

Var innom lokale sjappa som forhandler plasti-dip her om dagen, og de skulle ha 1895 for 1 gallon-bøtte med dip, da turte jeg ikke engang spørre hva de skulle ha for et helt kit med 4 gallons, maskin ++

 

Dersom jeg handler fra USA, så rekner jeg med ca. følgende priser:

Kit bil + felg      2700

Frakt til Norge  300

Toll og moms  1000

Frakt i Norge    300

Totalt                ca. 4500-5000 max. 6000

 

Hvor mye betalte du for hele bilen?

Det vil vel som oftest lønne seg å handle direkte fra dipyourcar, med mindre man har tilgang på dip til innkjøpspris eller noe slikt.

 

Likte forøvrig fargen du hadde valgt, spenstig ;-)

Var det enkelt å utføre jobben selv?

Er du fornøyd med resultatet? Hvordan er holdbarheten på dipen?

 

Jeg tenkte å lakke min i matt hvit, med lister ol. i gunmetal eller sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt i detalj. Det finnes en million tråder om Plastidip som forklarer produktet mye bedre en meg. Utover det jeg har lest, så er det mye mer arbeid en det man tror. Jeg trodde jeg var vant med sprøyte. Men etter tre timer med sprøyta ble tolmodigheten liten, og jeg slurvet med vinkelen på sprøyta. Det resulterte i tekstur på taket. Det er også viktig med en basefarge på første lag som matcher farge. La heller ikke dette, og måtte legge mange strøk for å dekke. Les deg godt opp på dip forum før du bynner. Og ikke la deg lure av professjonelle som har lakket mange biler før. Som får det til å se svært enkelt ut. Vi var to personer som maskerte, og jeg la på dip. Gikk ca 7,5 timer med effektivt arbeid. Kan vi lukke nå? Har diskutert plastdip på jobb en måned, og det er som en iPhone vs Android diskusjon. Elsk eller hat. Jeg er fornøyd med produktet og tror jeg kan få en bedre finish på neste prosjekt. Har flakes eller lignende i tankene for neste sommer.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår