Gå til innhold

Bakbremser henger seg

Ranger emnet


neu242

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det virker som om bakbremsene henger seg litt opp når bilen har stått noen dager i garasjen.  Bakhjula er låst når jeg prøver å rygge, og bilen løfter seg opp på fjæringene.  Hvis jeg isteden kjører noen centimeter framover kommer det et tydelig knepp fra bakhjula, og hjula er fri igjen.

 

Jeg lurer på om dette begynte å skje etter EU-kontroll i januar, da RSA Bil fant ut at de skulle justere bremsene litt.  Men jeg er ikke sikker.

 

Hva kan dette være?  Rust?  Eller har bremsene blitt justert for stramt?

 

Jeg har en SX4 1.9 Diesel fra 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tromler på den bilen ja. Det har nok ikke noe med at bremsene er for stramme. Så lenge bilen triller uten at håndbrekket står på så henger de ikke på. Men det som kan skje er at hvis håndbrekket står på over lengre tid så kan de sette seg litt. Det ser jeg på min bmw også. Når den står ute løpet av natten med håndbrekket på så henger den litt på akkurat første gang jeg kjører igang. Kommer ett lite "knepp" før de slipper. Har også merket det på min 2007 model passat. Det er ikke så unormalt egentlig.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vask av bremser, og rubbing av banda kan kanskje gjøre noen forskjell, men sålenge de slipper med en gang er det ikke farlig.
De slipper nok bakover også, men det er lettere å trykke bilen oppover enn nedover, så da skal det litt mere til.

Bare kjør du, og nevn det ved neste service, så kan de kikke litt ekstra.
Er det veldig plagsomt så ring og spør nå.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår