Gå til innhold

Forsterkar (HELIX B FOUR) går i protect...

Ranger emnet


djurace

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Her om dagen fekk eg problem med at musikken "kutta" med eit visst volum og forsterkaren går i protectmodus. Eg kunne skru av og på spelaren igjen og så spilte det bra(som det pleier) til eg skudde opp til det volumet igjen(24 av 35 på spelaren. Eg sendte inn forsterkaren der eg kjøpte den og fekk den sjekka. Alt fungerte då og det var ingen problem med forsterkaren..Okay: kobla opp forsterkaren i bilen igjen og den kutta igjen på same volumet.. har ikkje hatt lyd sidan.. Sjekka alle sikringane og dei var intakte. Sikringa til anlegget er heilt framme med batteriet. 

 

Eg syns det var veldig merkelig at dette skulle skje... har lagt opp kablane skikkeleg og forsterkaren og subben er festa skikkeleg. Har stått urørt i omtrent eit halvt år og alt har funka som berre det! 

 

Nokon som har innspel til kva det kan vere som er gale?

Mercedes Benz 190E -90 (solgt)
Opel vectra B -97 (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal P30 har 1stk 4ohm spole (P30DB har 2stk 4ohm). Og forsterkeren klarer 4ohm på bro kobling. 

 

Hvordan er det med strømkabler inn, tykkelse og jordingspunktet ditt? 

Har du prøvd å måle på forsterkeren da den kutter? Sjekk hvor mange volt inn på forsterkeren du har da den kutter. Få en kamerat til å skru på volumet mens du måler på forsterkeren. Faller den for mye vil den også kutte

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20mm² er ikke en feit kabel smile.gif Jeg har 53mm² i min, både pluss og jord. Jeg har ikke en kraftig forsterker

 

Feilen er nok jordingskabelen din. 4mm² er alt for lite. Kun til min 600W Gladen bass element har jeg 2x6mm². Strøm og jordingskabel må være like tykke. Strømmen skal inn, og ut igjen.

 

Finn ut hvor tykke kabler forsterkeren klarer og kjøp nye. Det er også viktig at du fjerner all lakk ved området du fester jordingskabelen. Bruk gjerne sete belte feste, fjern lakken rundt gjengene + noen cm rundt. Fest kabelskoen nærmest chassie om det er mulig. Stram godt til. Spray med rust stopp da du er ferdig. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde en jordkabel liggandes :-) like tjukk som strømkabelen. Bytta den, men fortsatt ingen lyd. Målte spenninga (forsterkar var då i powerprotect modus) og fekk spenning på rundt 10, 3 volt. Plutselig går powerprotect av og eg får spelt musikk igjen som før! Skjønna ingenverdens ting men no funkar det, og spenninga inn på forsterkar ligger på rundt 12, 7 volt.

Mercedes Benz 190E -90 (solgt)
Opel vectra B -97 (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår