Gå til innhold

w201. Hvor kan jeg kjøpe forgasser til denne bilen?


mb190.2.0.l

Anbefalte innlegg

Volvo 240 er vel den letteste plassen å finne en brukt forgasser.

Pierburg 175CD

Har du prøvd å skifte membran og fylle olje på den?
Biltema har deler :-)

Forøvrig så er neppe en forgasser fra 240 korrekt dyset for din bil, men det er tilnærmet lik forgasser.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgasseren er ikke noen dårlig den, folk som sier den ikke er noe tess vet vel ikke hva de snakker om. Det finnes ikke flust med forgassere som passer på orginalt innsug heller.
Hva er problemet du har egentlig?

Den er vel ikke den mes egna til trimming.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jeg som har blingsa litt, jeg siktet til den de brukte på de litt eldre M102-motorene jeg. Beklager. Hadde helt glemt at de fikk en stående forgasser senere.

har du noen bilder og mål av forgasserflensen.

 

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre aldri noe moro å feilsøke på en forgasser med så mye leamikk utapå.
Mulig du kan ta en telefon til forgasserservice og høre om han har vært borti dette og evt. har tips til en bytteforgasser.
Evt. montere innsug og forgasser fra en eldre M102, som er litt enklere.
Disse forgasserne har jeg ikke vært bort iselv, men uansett så er det greil å sjekke alle membraner, dyser og ventiler så godt en kan.
VW Golf2 har også en pierbrurg som ofte får problemer med høy tomgang og fusking, neppe samme forgasser, men kanskje lignende systemer som styrer ting.
Har du sjekket ut at ikke choke står litt på?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan ringe de og høre. har sjekket at choke er i orden får demontere den å sjekke dyser og membran og se. verdt ett forsøk. har du vært borti weber 32/26 kan få tak i en som er lite brukt. evt om det vil være mye arbeid å tilpasse? isåfall hva kan jeg bruke for å lage overgang fra forgasser til flens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din gasser ser ut som en Pierburg 2EE, de på Golf 2 er oftest Pierburg 2E2 og har en temmelig lik flens som din, kanskje lik smile.gif Golf finnes også med 2EE-gasser.

Når forgasserene på Golf (2E2) sliter med for høy tomgang så er det enten falskluft som gir pådrag vha vakuumklokke, eller (defekt) vokselement som fysisk åpner gasspjeldet (går på kjølevannstemp). 2EE har elektrisk choke og har ikke de samme problemene med dette. Dine problemer kan være av elektrisk art eller hull i vakuumslanger, hvertfall vedt å sjekke ;)

 

2E2

5687_17.jpg

 

 

Om du mener Weber DG(A/E)V 32/36 så har denne en helt annen flens med fire bolters innfesting. Jeg har selv laget overgang fra Keihin 1 (Audi 80) til Weber DGV 32/36, laget av en 12mm tykk aluminiumsplate. Bilder i DENNE TRÅDEN, innlegg #15.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den ser veldig lik ut. det er jo noe som absolutt er verdt å sjekke. hadde vært genialt om jeg kunne brukt pierburg 2EE. :) takker for hjelp. hva er din erfaring med weber 32/36 bør jeg kjøpe den uansett i og med at den er så lite brukt og jeg får den for 800. har hørt at det er veldig krevende og justere de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2EE er det du har i dag antar jeg. 2E2 er de mest brukte på VW Golf. De har nesten like mye leamikk som 2EE, dog veldig lite elektrisk, mest vakuum og kjølevannsoperert.

 

Weber DGV 32/36 (5A) er en bra gasser med manuell choke. DGAV har kjølevannsoperert choke og DGEV har elektrisk choke, ellers identiske med DGV. Har selv kjørt lenge med DGV og den gir mer bunndrag effekt enn de to andre nevnt her.

Lavfartskretsen er meget enkel å justere/finne ut av, men for å finne de riktige dysene til til hovedkretsen bør du ha tilgang til bredbåndslambda og rullende landevei, samt masse dyser og en utførende som vet hva han driver med ;) Er gjerne andre som har brukt DGV på samme motor som din og har erfaringer med hvilke dyser som duger? Sjekket dysetabell for Mercedes men det nærmeste med DGV var 250...

 

 

kekRD.jpg

 

Litt om DGV 32/36

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DG*V 32/36 er en veldig bra forgasser, men innehar du ikke kunnskapene til å lage en adapterplate og tukle med dysing, så tror jeg det er bedre å la være.
Veldig vanlig på 2.0 Ford frem til 7/85, da med vannchoke.
 

Om du vil, så kan du jo kjøpe denne forgasseren, og ha den som reserve. Skulle ikke forundre meg om du kan dyse den som en 2.0 ford, og prøvd der, så lenge motorvolum og maks turtall er noenlunde likt tror jeg det vil funke, om enn ikke helt optimalt(Ford er veldig overkvadratiske).
Tror neppe det er noe problem å selge igjen, men pass på at det er en ekte Weber, ikke en kopi fra "weber north america", de skal ikke være blanke og glatte, og logoer skal være støpt inn, ikke klistremerker.

Forøvrig fikk du mange gode tips fra Quattro73 her.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår