Gå til innhold

2.0 TDi Touran rister ved 1800-2000 omdr.

Ranger emnet


Tommy260393

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått et problem med min 2005 Touran 2.0 TDi, 140hk.

Problemet er at etter den var å fikk skifta clutch, så har jeg fått risting ved 1800-2000/2100 omdr. Kjennes så og si ikke på 1,2 og 3 gir. Men kommer på 4, samt ganske intenst på 5 og 6 gir ved samme turtall. Det ble byttet fra dobbelmasse svinghjul til enkelt svinghjul, med ombyggings sett fra Bema.

 

Noen som har noen flotte forslag? Eller som har hatt lignende problem? Kan det være et gåent motorfeste e.l.?

 

Skal prøve å få filmet dette, da det kanskje gir mer forståelse.

Nåværende bil:
1999 modell Peugeot 206 CC, 1.1L.

Tidligere biler:

1989 Golf MK2, 1.8L.
1992 Golf MK2, GTI.

1995 Volvo 850 Sedan, 2,5L.
2005 Volkswagen Touran, 2.0TDi, 140hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være motor og girkassefeste som er litt laust etter skifte av clutchen. Boltane til motor og girkassefestet kan ha løsna litt etter kjøring eller ikkje blitt skrudd skikkeleg til. På din bil vil du ikkje oppleve at det napper så mykje i girspaken, for at du ikkje har tverrstilt motor. 

http://www.bilforumet.no/topic/297461-vibrasjon-i-motor-pa-peugeot-406-20hdi/

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Hvis det er kast i drivakselen, vil jeg vel også merke litt dårligere drag under risting? For det gjør jeg nå..

Nåværende bil:
1999 modell Peugeot 206 CC, 1.1L.

Tidligere biler:

1989 Golf MK2, 1.8L.
1992 Golf MK2, GTI.

1995 Volvo 850 Sedan, 2,5L.
2005 Volkswagen Touran, 2.0TDi, 140hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår