Gå til innhold

Deaktivere slitasjevarsler bremser 2000 4-motion 2,5TDI

Ranger emnet


Roy001

Anbefalte innlegg

Jeg blir snart gal! 

Får stadig opp varsel om å sjekke brake pads, samt gul bremsesirkel i varselpanelet. 

Til slutt så har jeg klippet vekk kontaktene til klossene og loddet ledingene sammen! 

men -NEIDA!

Fortsatt samme varsel. 

Har skiftet sensoren for bremsevæskenivå, uten at dette hjalp. 

ABS sensor og slitasjevarsler går i samme kabel, men hvor finner jeg disse igjen inne i bilen evt ved ECU? 

Nå tror jeg det blir kortslutting der inne, for det må jo ligge et brudd på veien? 

Eller er det en smarting som har mer kunnskap enn meg på akkurat dette? 

 

Har også lest på amerikanske forum at de har fått demontert hele varslingen. 

Hvis så er tilfelle: Går dette med VAG Com? 

For da har jeg jo en grunn til for å investere $ 250 i fullversjonen av denne. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kontaktene langs fjørbenet :)

Ja, dette skal kunne deaktiveres med VCDS, men usikker på om det går på en så gammel bil.

Les ut feilkoder å finn ut hvor feilen er så blir det lettere å fikse det.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen feilkoder i det hele tatt. 

Det er det som er så inni hampen frustrerende. 

Hater å famle i blinde. 

Kontaktene ved fjærbeinet er som nevnt klippet og ledningene loddet  sammen. 

Jeg ser at ledningen går inn i torpedoveggen fra hjulhuset, men vet ikke hvor den ender opp. 

Forsøker å finne ut av det i ELSAWIN men har ikke funnet noen oversikt over kabelgater der enda. 

Skrur en del Land Rover Freelander, og i RAVE (type ELSAWIN), er det full oversikt over kabelgater, koblingsskjemaer osv. 

Her er det jo svært lite, men mulig jeg leter på feil sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen feilkoder i det hele tatt. 

Det er det som er så inni hampen frustrerende. 

Hater å famle i blinde. 

Kontaktene ved fjærbeinet er som nevnt klippet og ledningene loddet  sammen. 

Jeg ser at ledningen går inn i torpedoveggen fra hjulhuset, men vet ikke hvor den ender opp. 

Forsøker å finne ut av det i ELSAWIN men har ikke funnet noen oversikt over kabelgater der enda. 

Skrur en del Land Rover Freelander, og i RAVE (type ELSAWIN), er det full oversikt over kabelgater, koblingsskjemaer osv. 

Her er det jo svært lite, men mulig jeg leter på feil sted...

Les ut mens feilen er tilstedet, altså mens lampa lyser og med tenning på.

Kommer det ikke noen feilkode, har du enten diagnoseutstyr som ikke er kompatibelt med bilen, eller du leser ut feil :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Case closed! 

Måtte lese meg opp på saken. 

Google er kjekt å ha. 

Varsellampa i instrumentpanelet begynner å lyse når signal til gods brytes. 

Jordkretsen går fra instrumentpanel til høyre bremsesensor og så til venstre sensor og så til gods. 

Jeg tok og jordet "kortslutningen" jeg hadde laget på venstre side, men hadde fortsatt feil.

Jordet "kortslutningen" på høyre hjul og lampa slukket. 

Så da her bilen ikke slitasjevarsler lengre, men det funket jo ikke allikevel. 

Takk for innspill, Jesepr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Case closed! 

Varsellampa i instrumentpanelet begynner å lyse når signal til gods brytes. 

Jordkretsen går fra instrumentpanel til høyre bremsesensor og så til venstre sensor og så til gods. 

Jeg tok og jordet "kortslutningen" jeg hadde laget på venstre side, men hadde fortsatt feil.

Jordet "kortslutningen" på høyre hjul og lampa slukket. 

Så da her bilen ikke slitasjevarsler lengre, men det funket jo ikke allikevel. 

 

 

Altså hadde du brudd eller dårlig kontakt på leder mellom høyre og venstre forhjul. Legg opp en ny og systemet fungerer igjen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en slik "jalla" løsning blir underkjent, vil konsekvensen bli at hvis du monterer feks bremseklosser uten varsler på en bil beregnet på dette, så må det også underkjennes. 

Men dette får vi snart svar på, da denne bilen skal på PKK snart nå. 

 

Altså hadde du brudd eller dårlig kontakt på leder mellom høyre og venstre forhjul. Legg opp en ny og systemet fungerer igjen.

Det stemmer. 
Så ved å legge opp ny ledning fra høyre til venstre forhjul -innom bremsebelegg-sensor og så derfra til gods, så skal dette fungere som forutsatt igjen. 

Frustrasjonen var i utgangspunktet at dette varslet feil, og lite info å finne om dette på nett. 

Når dette nå er avdekket, er jeg enig med Karlsen (aner undertonen sier at dette kan du ikke ha slik) i at det er en grei sak å fikse igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår