Gå til innhold

Golf 2 1986 cl byggeprosjekt

Ranger emnet


Jonathangolf2

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en vw Golf 2 19E CL 1986 mod bensin 2 dørs og har en god del planer før bilen. 
 
 
 
Det jeg har tenkt til å gjøre er å montere servostyring og bytte motor i bilen selv. 
Så er det noen som vet om det er mulig å sett inn en ny motor, om det er noe forskjell på motorfeste forhold til en gti motor og erfaring om å sett i servostyring. Og hvilken gti motor som kunne eknet seg til bilen. 
 
Jeg har sørfa litt på internette om andre som har gjort noe lignende prosjekt men fant ikke noe konkrete svar.
 
Takk på forhond for alle svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra det er en 1.6 i din nå, du er meget sparsom med opplysningene!

Uansett vil motorfester passe over så lenge donormotor ikke kommer fra en diesel eller automatgiret bil. Og selv om det er tilfelle så kan de gamle motorfestene settes over. Skal du ha GTI så er det mer enn motor du trenger da denne har pumpe under bilen, ikke nikkepumpe på blokka som du sikkert har nå (med forgasser)? K-Jet krever 10 bar pumpe, nikkepumpe leverer bare 0.5 bar. I tillegg må du ha ledningsnett fra donorbil da dette ikke er likt på din, samt bensinmengdefordeler og mye annet. Mitt tips er å heller kjøpe en trimkam og sette inn en 1.8 sugemotor, du vil da ha tilnærmet samme effekt som en GTI.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre GTI er motorer med mekanisk innsprut (K-Jetronic), din 1.6 har vel forgasser? Begge er selvsagt sugemotorer da ingen av de har turbo 1-winking.gif

Om du setter inn en 1.8 så er det plug&play så lenge motoren du setter inn også har forgasser fra før. Ny motor, sammen med en trimkam, vil gå omtrent som en GTI. Jeg hadde en 1.8 Audi 80 med større gasser (weber DGV) og 268 Veloxkam, selv om min Audi var tyngre enn en Golf 2 GTI så kjørte jeg fra den 1-winking.gif Skal du gjøre det enkelt så behold din 1.6, men sett inn trimkam. Enda bedre om du også monterer inn et grenrør, da vil en 1.8 Golf GTI slite med å kjøre fra deg.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh okei, men da tar jeg letteste utvei fåreløbi :P så får jeg heller se hvor lenge motoren holder ut før jeg skifter motor. er litt smårepp på motoren som må gjøres først og fremst. men vet du om hvor man eventuelt kan koble til turteller, da det ikke er orginalt på biln? :D

 

takk for god hjelp og tips :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge motoren får god olje og den skiftes hyppig nok, da takler motoren absolutt alt du klarer hente ut av den uten turbo ;)

 

Kjøp instrumentpanel med turteller i, er plug&play på din bil. Om du vil ha ekstern turteller så koples den til coilen (pinne 1).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en donorbil så skru servoen over, du ser da også hva og hvordan. Husk at renslighet er en dyd når man jobber med hydrauliske systemer, aldri få urenheter inn i systemet. Du er klar over at du også må ha servopumpe og at du også må ta med denne og innfestningen til denne fra donorbilen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrørene HER er ikke de billigste, men er riktig avstemt til motoren din, noe som gir bra effektøkning. Mange billige grenrør har alt for korte og for store primærrør, noe som gir lavere effekt.

Trimkammer med samme hardhet som originale kammer til VAG.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår